Blok II

  • Wymień parametry od jakich uzależniona jest ogólna liczba zbiorników w terminalu paliwowym
  • Wymień i scharakteryzuj metody zabezpieczania zbiorników z paliwem przed ewentualnym rozlewem ładunku
  • Przedstaw zasady kształtowania stref obsługi wagonów kolejowych w terminalach masowych specjalistycznych o dużych obrotach
  • Wymień elementy i scharakteryzuj układ przestrzenno-funkcjonalny terminali przeładunku paliw płynnych
  • Wymień elementy i scharakteryzuj układ przestrzenno-funkcjonalny terminali masowych specjalistycznych o dużych obrotach
  • Przedstaw zasady kształtowania magazynów zbiorczo-rozdzielczych w terminalach kontenerowych
  • Przedstaw zasady kształtowania bloków składowych w terminalach kontenerowych przy założeniu ich obsługi różnorodnymi urządzeniami
  • Przedstaw zasady grupowania kontenerów w bloki składowe w terminalach kontenerowych oraz parametry od jakich uzależniona jest ich liczba i powierzchnia
  • Wymień elementy i scharakteryzuj układ przestrzenno-funkcjonalny terminali kontenerowych
  • Scharakteryzuj organizację przestrzenną przykładowego parkingu strategicznego
  • Wymień i opisz elementy wyposażenia centrów dystrybucyjno-logistycznych
  • Wymień elementy i scharakteryzuj organizację przestrzenną centrów dystrybucyjno-logistycznych
  • Scharakteryzuj zadania realizowane na kolejowej stacji postojowej
  • Opisz zasady kształtowania kolejowych terminali ładunkowych
  • Scharakteryzuj organizację przestrzenno-funkcjonalną pasażerskich dworców kolejowych
  • Wymień elementy i scharakteryzuj układ przestrzenno-funkcjonalny kolejowych stacji rozrządowych
  • Scharakteryzuj organizację przestrzenną dworców lotnicznych
  • Wymień elementy i scharakteryzuj układ przestrzenno-funkcjonalny lotnisk
  • Wymień parametry od jakich uzależniona jest liczba, powierzchnia i układ placów składowych specjalistycznego terminalu masowego (duże obroty roczne)
  • Przedstaw klasyfikacje lotnisk według kilku wybranych kryteriów
  • Omówić zachowanie bezpieczeństwa przy przeładunkach ładunków masowych płynnych i suchych.
  • Charakterystyka statkowych urządzeń przeładunkowych.
  • Omówić okoliczności i organizację prac przeładunkowych w morzu i na redach portu.
  • Omówić metodykę podejścia do kwestii mocowania sztuki ciężkiej na pokładach statku konwencjonalnego.
  • Omówić zasady bezpiecznego mocowania kontenerów na statkach specjalistycznych i na statkach nieprzystosowanych.
  • Zasady bezpiecznego mocowania ładunków na statkach RO-RO.
  • Omówić  kontrole ilościową i jakościową w portach polskich.
  • Przygotowanie ładowni różnych typów statków do załadunku.
  • Omówić zasady oddzielania ładunków niebezpiecznych różnych klas.
  • Zasady sporządzania planów ładunkowych statków.

Podmiot udostępniający: 

WN

Wytworzył informację:

Tomasz Neumann
10.01.2018