| UNIWERSYTET MORSKI W GDYNI - WYDZIAŁ NAWIGACYJNY | 
	
		| Nr: |  | Przedmiot: | TECHNOLOGIE PRZEWOZU I PRZEŁADUNKU W TRANSPORCIE | 
	
		| Kierunek / Poziom kształcenia: | TRANSPORT / DRUGIEGO STOPNIA | 
	
		| Forma studiów: | STACJONARNE / NIESTACJONARNE | 
	
		| Profil kształcenia: | OGÓLNOAKADEMICKI | 
	
		| Specjalność: | ZARZąDZANIE INFRASTRUKTURą I ŚRODKAMI TRANSPORTU ŚRóDLąDOWEGO | 
	
		| SEMESTR | ECTS | Liczba godzin w tygodniu | Liczba godzin w semestrze | 
	
		| W | C | L | P | S | W | C | L | P | S | 
		
			| II | 2 |  |  |  |  |  | 15 |  | 15 |  |  | 
	
		| Razem w czasie studiów: | 30 | 
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji (jeśli dotyczy przedmiotu)
			| 1 | Znajomość zagadnień z pierwszego stopnia studiów w zakresie tematyki wykładu. | 
Cele przedmiotu
			| 1 | Zapoznanie studentów z technologiami przewozu i przeładunku stosowanych najczęściej w transporcie morskim. | 
Efekty kształcenia dla całego przedmiotu (EKP) – po zakończeniu cyklu kształcenia
			| EKP1 | Zna i rozumie zasady współpracy statku z terminalami różnego typu. Śledzi najnowsze trendy konstrukcyjne statków transportowych. Ma świadomość wiedzy eksperckiej w zakresie przeładunku i przewozu. | 
			| EKP2 | Zna i rozumie rolę opakowań, form jednostkowania i materiałów separacyjno-sztauerskich w transporcie morskim. | 
			| EKP3 | Ma wiedzę na temat organizacji przeładunków w morzu, technologii transportu gazów skroplonych. | 
			| EKP4 | Potrafi stosować zasady współpracy statku z terminalami różnego typu. | 
			| EKP5 | Potrafi dobrać odpowiednie opakowanie do poszczególnych ładunków. | 
			| EKP6 | Potrafi zorganizować przeładunek w morzu, terminalu, w szczególności z wykorzystaniem technologii transportu gazów skroplonych. | 
Treści programowe
Semestr II
		
			
				| Lp. | Zagadnienia | Liczba godzin | Odniesienie do EKP dla przedmiotu | Odniesienie do RPS | 
			
				| W | C | L | P | S | 
| 1 | Zasady współpracy statek-terminal masowy suchy. | 2 |  | 2 |  |  | EKP1, EKP4 |  | 
| 2 | Zasady współpracy statek-terminal masowy płynny | 2 |  | 2 |  |  | EKP1, EKP4 |  | 
| 3 | Zasady współpracy statek-terminal kontenerowy | 2 |  | 2 |  |  | EKP1, EKP4 |  | 
| 4 | Zasady współpracy statek-nabrzeża specjalistyczne | 2 |  | 2 |  |  | EKP1, EKP4 |  | 
| 5 | Terminale i statki LNG. Obsługa ładunków LNG | 2 |  | 2 |  |  | EKP1, EKP4, EKP6 |  | 
| 6 | Zasady organizacji przeładunków w morzu – przeładunek przy bojach, ship to ship, FPSO, i in. | 1 |  | 1 |  |  | EKP3, EKP6 |  | 
| 7 | Najnowsze rozwiązania konstrukcyjne statków transportowych. | 1 |  | 1 |  |  | EKP1 |  | 
| 8 | Rola ekspertów w organizacji przeładunku. | 1 |  | 1 |  |  | EKP1 |  | 
| 9 | Nowoczesne rozwiązania w obsłudze statków specjalistycznych. | 1 |  | 1 |  |  | EKP1, EKP4 |  | 
| 10 | Ewolucja opakowań, form jednostkowych i materiałów separacyjno-sztauerskich w transporcie morskim. | 1 |  | 1 |  |  | EKP2, EKP5 |  | 
Metody weryfikacji efektów kształcenia (w odniesieniu do poszczególnych efektów)
	
		
			| Symbol EKP | Test | Egzamin ustny | Egzamin pisemny | Kolokwium | Sprawozdanie | Projekt | Prezentacja | Zaliczenie praktyczne | Inne | 
		
			| EKP1 | X |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
			| EKP2 | X |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
			| EKP3 | X |  |  |  | X |  |  | X |  | 
		
			| EKP4 |  |  | X | X |  |  |  |  |  | 
		
			| EKP5 |  |  | X | X |  |  |  |  |  | 
		
			| EKP6 |  |  | X | X |  |  |  |  |  | 
Kryteria zaliczenia przedmiotu
	
		| Semestr | Ocena pozytywna (min. dostateczny) | 
| II | Wynik powyżej 50% z egzaminu oraz kolokwium. | 
Nakład pracy studenta
	
		| Forma aktywności | Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności | 
	
		| W | C | L | P | S | 
| Godziny kontaktowe | 15 |  | 15 |  |  | 
| Czytanie literatury | 5 |  | 5 |  |  | 
| Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych |  |  |  |  |  | 
| Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | 5 |  | 5 |  |  | 
| Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania |  |  |  |  |  | 
| Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | 2 |  | 2 |  |  | 
| Udział w konsultacjach | 2 |  | 2 |  |  | 
| Łącznie godzin | 29 |  | 29 |  |  | 
| Łączny nakład pracy studenta | 58 | 
| Liczba punktów ECTS | 1 |  | 1 |  |  | 
| Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 2 | 
| Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | 15 | 
| Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 38 | 
Literatura
Literatura podstawowa
Alderton P., Port Management and Operations; LPP, London-Hong Kong, 1999.
Brodie P., Commercial Shipping Handbook, LPP, London-Hong Kong, 1999.
Girtel J. Koszmider S., Plewinski L., Wybrane zagadnienia eksploatacji statków morskich w aspekcie bezpieczeństwa żeglugi,WSM, Szczecin, 2003.
Kujawa J., Organizacji i technika transportu morskiego, Wyd.U.G., Gdańsk, 1997.
Literatura uzupełniająca
Prowadzący przedmiot
	
		| Tytuł/stopień, imię, nazwisko | Jednostka dydaktyczna | 
	
		| 1. Osoba odpowiedzialna za przedmiot: |  | 
	
		| dr inż.  kpt.ż.w. Przemysław Wilczyński, prof. UMG | KES | 
	
		| 2. Pozostałe osoby prowadzące zajęcia: |  | 
