UNIWERSYTET MORSKI W GDYNI - WYDZIAŁ NAWIGACYJNY |
Nr: |
|
Przedmiot: |
TECHNOLOGIE PRZEWOZU I PRZEŁADUNKU W TRANSPORCIE |
Kierunek / Poziom kształcenia: |
TRANSPORT / DRUGIEGO STOPNIA |
Forma studiów: |
STACJONARNE / NIESTACJONARNE |
Profil kształcenia: |
OGÓLNOAKADEMICKI |
Specjalność: |
MORSKIE SYSTEMY TRANSPORTOWE I LOGISTYCZNE |
SEMESTR |
ECTS |
Liczba godzin w tygodniu |
Liczba godzin w semestrze |
W |
C |
L |
P |
S |
W |
C |
L |
P |
S |
II |
2 |
|
|
|
|
|
15 |
|
15 |
|
|
Razem w czasie studiów: |
30 |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji (jeśli dotyczy przedmiotu)
1 |
Znajomość zagadnień z pierwszego stopnia studiów w zakresie tematyki wykładu. |
Cele przedmiotu
1 |
Zapoznanie studentów z technologiami przewozu i przeładunku stosowanych najczęściej w transporcie morskim. |
Efekty kształcenia dla całego przedmiotu (EKP) – po zakończeniu cyklu kształcenia
EKP1 |
Zna i rozumie zasady współpracy statku z terminalami różnego typu. Śledzi najnowsze trendy konstrukcyjne statków transportowych. Ma świadomość wiedzy eksperckiej w zakresie przeładunku i przewozu. |
EKP2 |
Zna i rozumie rolę opakowań, form jednostkowania i materiałów separacyjno-sztauerskich w transporcie morskim. |
EKP3 |
Ma wiedzę na temat organizacji przeładunków w morzu, technologii transportu gazów skroplonych. |
EKP4 |
Potrafi stosować zasady współpracy statku z terminalami różnego typu. |
EKP5 |
Potrafi dobrać odpowiednie opakowanie do poszczególnych ładunków. |
EKP6 |
Potrafi zorganizować przeładunek w morzu, terminalu, w szczególności z wykorzystaniem technologii transportu gazów skroplonych. |
Treści programowe
Semestr II
Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Zasady współpracy statek-terminal masowy suchy. | 2 | | 2 | | | EKP1, EKP4 | |
2 | Zasady współpracy statek-terminal masowy płynny | 2 | | 2 | | | EKP1, EKP4 | |
3 | Zasady współpracy statek-terminal kontenerowy | 2 | | 2 | | | EKP1, EKP4 | |
4 | Zasady współpracy statek-nabrzeża specjalistyczne | 2 | | 2 | | | EKP1, EKP4 | |
5 | Terminale i statki LNG. Obsługa ładunków LNG | 2 | | 2 | | | EKP1, EKP4, EKP6 | |
6 | Zasady organizacji przeładunków w morzu – przeładunek przy bojach, ship to ship, FPSO, i in. | 1 | | 1 | | | EKP3, EKP6 | |
7 | Najnowsze rozwiązania konstrukcyjne statków transportowych. | 1 | | 1 | | | EKP1 | |
8 | Rola ekspertów w organizacji przeładunku. | 1 | | 1 | | | EKP1 | |
9 | Nowoczesne rozwiązania w obsłudze statków specjalistycznych. | 1 | | 1 | | | EKP1, EKP4 | |
10 | Ewolucja opakowań, form jednostkowych i materiałów separacyjno-sztauerskich w transporcie morskim. | 1 | | 1 | | | EKP2, EKP5 | |
Metody weryfikacji efektów kształcenia (w odniesieniu do poszczególnych efektów)
Symbol EKP |
Test |
Egzamin ustny |
Egzamin pisemny |
Kolokwium |
Sprawozdanie |
Projekt |
Prezentacja |
Zaliczenie praktyczne |
Inne |
EKP1 |
X | | | | | | | | |
EKP2 |
X | | | | | | | | |
EKP3 |
X | | | | X | | | X | |
EKP4 |
| | X | X | | | | | |
EKP5 |
| | X | X | | | | | |
EKP6 |
| | X | X | | | | | |
Kryteria zaliczenia przedmiotu
Semestr |
Ocena pozytywna (min. dostateczny) |
II | Wynik powyżej 50% z egzaminu oraz kolokwium. |
Nakład pracy studenta
Forma aktywności |
Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności |
W |
C |
L |
P |
S |
Godziny kontaktowe | 15 | | 15 | | |
Czytanie literatury | 5 | | 5 | | |
Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych | | | | | |
Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | 5 | | 5 | | |
Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania | | | | | |
Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | 2 | | 2 | | |
Udział w konsultacjach | 2 | | 2 | | |
Łącznie godzin | 29 | | 29 | | |
Łączny nakład pracy studenta | 58 |
Liczba punktów ECTS | 1 | | 1 | | |
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 2 |
Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | 15 |
Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 38 |
Literatura
Literatura podstawowa
Alderton P., Port Management and Operations; LPP, London-Hong Kong, 1999.
Brodie P., Commercial Shipping Handbook, LPP, London-Hong Kong, 1999.
Girtel J. Koszmider S., Plewinski L., Wybrane zagadnienia eksploatacji statków morskich w aspekcie bezpieczeństwa żeglugi,WSM, Szczecin, 2003.
Kujawa J., Organizacji i technika transportu morskiego, Wyd.U.G., Gdańsk, 1997.
Literatura uzupełniająca
Prowadzący przedmiot
Tytuł/stopień, imię, nazwisko |
Jednostka dydaktyczna |
1. Osoba odpowiedzialna za przedmiot: |
|
dr inż. kpt.ż.w. Przemysław Wilczyński, prof. UMG |
KES |
2. Pozostałe osoby prowadzące zajęcia: |
|