| Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
| W |
C |
L |
P |
S |
| 1 | Bazy danych – podstawowe pojęcia; istota relacyjnego modelu danych; | 2 | | 2 | | | EKP1 | |
| 2 | Podstawy języka SQL – proste zapytania SELECT; | 2 | | 2 | | | EKP2 | |
| 3 | Funkcje agregujące i klauzula grupująca w SQL | 1 | | 2 | | | EKP2 | |
| 4 | Złączenia tabel w języku SQL | 1 | | 2 | | | EKP2 | |
| 5 | Polecenia DCL – INSERT, UPDATE, DELETE | 1 | | 2 | | | EKP3 | |
| 6 | Projektowanie baz danych – diagram ERD | 1 | | 2 | | | EKP4 | |
| 7 | Postacie normalne baz danych | 2 | | 2 | | | EKP4 | |
| 8 | Wprowadzenie do tematyki hurtowni danych. Różnice między hurtownią danych i bazą danych o charakterze transakcyjnym. Zastosowania hurtowni danych. | 2 | | | | | EKP5 | |
| 9 | Podstawy architektury hurtowni danych. Model pojęciowy, logiczny i fizyczny. Metody projektowania hurtowni danych. | 2 | | | | | EKP5 | |
| 10 | Zaliczenie | 1 | | 1 | | | | |
| Forma aktywności |
Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności |
| W |
C |
L |
P |
S |
| Godziny kontaktowe | 15 | | 15 | | |
| Czytanie literatury | 10 | | 5 | | |
| Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych | | | 15 | | |
| Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | 5 | | 5 | | |
| Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania | | | | | |
| Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | 1 | | 1 | | |
| Udział w konsultacjach | 2 | | 2 | | |
| Łącznie godzin | 33 | | 43 | | |
| Łączny nakład pracy studenta | 76 |
| Liczba punktów ECTS | 1 | | 1 | | |
| Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 2 |
| Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | 30 |
| Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 36 |
Date C. J., Relacyjne bazy danych dla praktyków, Helion, Gliwice, 2006
Bowman J., Podręcznik języka SQL, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2001
Todman Ch., Projektowanie hurtowni danych, WNT, Warszawa 2003.