Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Siły działające na ciało pływaka poruszającego się w wodzie. Ćwiczenia oswajające z wodą, oddechowe, wypornościowe. | | | 1 | | | EKP1, EKP2 | |
2 | Nauczanie pływania stylem grzbietowym - błędy w technice pracy nóg i ich eliminowanie. | | | 1 | | | EKP1, EKP2 | |
3 | Nauczanie pływania stylem grzbietowym, ćwiczenia w nauczaniu ruchów ramion - przy ścianie basenu, z pomocą partnera, liny, deski i samodzielnie leżąc w wodzie. | | | 2 | | | EKP1, EKP2 | |
4 | Nauczanie pływania stylem klasycznym, ćwiczenia w nauczaniu ruchów ramion na lądzie i w wodzie - stojąc, w marszu, z partnerem, z deską i samodzielnie leżąc w wodzie. | | | 2 | | | EKP1, EKP2 | |
5 | Nauczanie pływania stylem klasycznym, ćwiczenia w nauczaniu ruchów nóg na lądzie, w wodzie - stojąc, w leżeniu na grzbiecie i piersiach przy ścianie, z deską i samodzielnie leżąc w wodzie. | | | 3 | | | EKP1, EKP2 | |
6 | Ćwiczenia w nauczaniu koordynacji ruchów ramion, nóg i oddychania w pływaniu stylem klasycznym i grzbietowym - na lądzie i w wodzie. | | | 2 | | | EKP1, EKP2 | |
7 | Ćwiczenia doskonalące koordynację ruchów ramion, nóg i oddychania w stylu grzbietowym i klasycznym. | | | 2 | | | EKP1, EKP2 | |
8 | Nauka skoku startowego ze słupka do wody. | | | 2 | | | EKP1 | |
Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Ćwiczenia doskonalące koordynację ruchów ramion, nóg i oddychania w stylu klasycznym. | | | 2 | | | EKP1, EKP2 | |
2 | Nauczanie pływania stylem dowolnym, ćwiczenia w nauczaniu położenia ciała, pracy nóg na lądzie, w wodzie, w miejscu, z deską i samodzielnie leżąc w wodzie. | | | 3 | | | EKP1, EKP2 | |
3 | Nauczanie pływania stylem dowolnym - błędy w technice pracy nóg i ich eliminowanie. | | | 2 | | | EKP1, EKP2 | |
4 | Nauczanie pływania stylem dowolnym, ćwiczenia w nauczaniu ruchów ramion na lądzie i w wodzie, stojąc, w marszu, z deską i samodzielnie leżąc w wodzie. | | | 3 | | | EKP1, EKP2 | |
5 | Ćwiczenia doskonalące koordynację ruchów ramion, nóg i oddychania w stylu dowolnym. | | | 2 | | | EKP1, EKP2 | |
6 | Ćwiczenia w nauczaniu techniki nawrotu do stylu klasycznego i dowolnego - napłynięcie, obrót, odbicie, pełna forma. | | | 3 | | | EKP1, EKP2 | |
Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Przygotowanie do wysiłku, znaczenie prawidłowej rozgrzewki | | 1 | | | | EKP2 | |
2 | Pomiar tętna, spoczynkowe oraz wysiłkowe parametry HR i BP | | 1 | | | | EKP2 | |
3 | Piłka siatkowa – odbicia piłki sposobem górnym i dolnym, zagrywka sposobem górnym, przepisy gry, wymiary boiska, podstawy taktyki gry | | 6 | | | | EKP2, EKP3 | |
4 | Koszykówka – podania i chwyty piłki, dwutakt, rzuty do kosza z dystansu, rzuty wolne, przepisy gry, wymiary boiska, podstawy taktyki gry | | 6 | | | | EKP2, EKP3 | |
5 | Piłka nożna – prowadzenie piłki, podania i przyjęcia, gra z pierwszej piłki, uderzenie piłki prostym podbiciem, podstawowe przepisy gry, podstawy taktyki gry | | 6 | | | | EKP2, EKP3 | |
6 | Unihokej – prowadzenie piłeczki forhendem i bekhendem, strzały na bramkę, podstawowe przepisy gry | | 6 | | | | EKP2, EKP3 | |
7 | Gimnastyka – przewrót w przód i przewrót w tył, leżenie przerzutne, podpór tyłem leżąc łukiem | | 2 | | | | EKP2, EKP3 | |
8 | Biegi krótkie, klasyfikacja biegów krótkich, start niski | | 2 | | | | EKP2, EKP3 | |
Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Wydolność organizmu człowieka, sposoby jej kształtowania, pojęcie V O2 max | | 1 | | | | EKP2, EKP3, EKP4 | |
2 | Rekreacja ruchowa, gry i zabawy ruchowe, badminton, tenis stołowy | | 2 | | | | EKP2, EKP3 | |
3 | Piłka siatkowa – zbicie dynamiczne, taktyka gry, gra szkolna | | 6 | | | | EKP2, EKP3 | |
4 | Koszykówka – systemy obrony, praca nóg w obronie, zasłony w ataku, pick’n’roll, taktyka gry, gra szkolna. | | 6 | | | | EKP2, EKP3 | |
5 | Piłka nożna – uderzenie piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy, rzut karny, taktyka gry, gra szkolna. | | 6 | | | | EKP2, EKP3 | |
6 | Piłka ręczna – podania i chwyty piłki, rzut z wyskoku, rzut z przeskokiem, rzut karny, rzuty sytuacyjne (z biodra, tyłem, lobem), ustawienia w obronie, przepisy gry, taktyka gry, gra szkolna. | | 6 | | | | EKP2, EKP3 | |
7 | Biegi długie, klasyfikacja biegów długich, start wysoki | | 1 | | | | EKP2, EKP3 | |
8 | Gimnastyka – wymyk na drążku, układ ćwiczeń gimnastycznych, skok przez skrzynię | | 2 | | | | EKP2, EKP3 | |
Forma aktywności |
Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności |
W |
C |
L |
P |
S |
Godziny kontaktowe | | 60 | 30 | | |
Czytanie literatury | | | | | |
Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych | | | | | |
Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | | | | | |
Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania | | | | | |
Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | | | | | |
Udział w konsultacjach | | | | | |
Łącznie godzin | | 60 | 30 | | |
Łączny nakład pracy studenta | 90 |
Liczba punktów ECTS | | 2 | 1 | | |
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 3 |
Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | 30 |
Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 90 |
1. R. Karpiński: Pływanie. Podstawy techniki, nauczanie. AWF Katowice 2016.
2. Aleksander Ronikier: Fizjologia wysiłku sportowego, fizjoterapii i rekreacji.
Warszawa 2008.
3.L.Łatyszkiewicz, M. Worobjew, M. Zaurbek M. Chromajew: Piłka ręczna, koszykówka, piłka siatkowa. Warszawa 1999.
4. Narodowy Model Gry PZPN, PZPN 2016