| Lp. | Zagadnienia | Liczba godzin | Odniesienie do EKP dla przedmiotu | Odniesienie do RPS | 
			
				| W | C | L | P | S | 
| 1 | Bazy danych – podstawowe pojęcia; istota  relacyjnego modelu danych; | 2 |  | 2 |  |  | EKP1 |  | 
| 2 | Podstawy języka SQL – proste zapytania SELECT; | 2 |  | 2 |  |  | EKP2 |  | 
| 3 | Funkcje agregujące i klauzula grupująca w SQL | 1 |  | 2 |  |  | EKP2 |  | 
| 4 | Złączenia tabel w języku SQL | 1 |  | 2 |  |  | EKP2 |  | 
| 5 | Polecenia DCL – INSERT, UPDATE, DELETE | 1 |  | 2 |  |  | EKP3 |  | 
| 6 | Projektowanie baz danych – diagram ERD | 2 |  | 3 |  |  | EKP4 |  | 
| 7 | Postacie normalne baz danych | 2 |  | 2 |  |  | EKP4 |  | 
| 8 | Wprowadzenie do tematyki hurtowni danych.  Różnice między hurtownią danych i bazą danych o  charakterze transakcyjnym. Zastosowania hurtowni  danych. | 2 |  |  |  |  | EKP5 |  | 
| 9 | Podstawy architektury hurtowni danych. Model  pojęciowy, logiczny i fizyczny.  Metody projektowania hurtowni danych. | 2 |  |  |  |  | EKP5 |  | 
	
		| Forma aktywności | Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności | 
	
		| W | C | L | P | S | 
| Godziny kontaktowe | 15 |  | 15 |  |  | 
| Czytanie literatury | 4 |  | 4 |  |  | 
| Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych |  |  | 5 |  |  | 
| Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | 7 |  | 5 |  |  | 
| Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania |  |  |  |  |  | 
| Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | 2 |  | 2 |  |  | 
| Udział w konsultacjach | 2 |  | 2 |  |  | 
| Łącznie godzin | 30 |  | 33 |  |  | 
| Łączny nakład pracy studenta | 63 | 
| Liczba punktów ECTS | 1 |  | 1 |  |  | 
| Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 2 | 
| Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | 20 | 
| Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 38 | 
Date C. J., Relacyjne bazy danych dla praktyków, Helion, Gliwice, 2006
Bowman J., Podręcznik języka SQL, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2001
Todman Ch., Projektowanie hurtowni danych, WNT, Warszawa 2003.