| EKP1 | Znać zasady działalności instytucji klasyfikacyjnych; charakterystyki  eksploatacyjne zbiornikowców | 
			| EKP2 | Znać podstawowe materiały używane do budowy kadłubów | 
			| EKP3 | Znać nazewnictwo i typowe rozwiązania węzłów konstrukcyjnych  kadłuba, podstawy teoretyczne w zakresie wytrzymałości i  stateczności zbiornikowców | 
			| EKP4 | Znać elementy dokumentacji w zakresie konstrukcji i stateczności  zbiornikowców; procedury kontroli stateczności oraz wytrzymałości  lokalnej i ogólnej kadłuba | 
			| EKP5 | Potrafi posługiwać się̨ rysunkami konstrukcyjnymi statku oraz  obliczać przebiegi sił tnących i momentów gnących kadłub | 
			| EKP6 | Potrafi wykonać obliczenia związane ze statecznością̨ statku; interpretować́ dokumentację statecznościową ze szczególnym uwzględnieniem Trim & Stability booklet” | 
			| EKP7 | Potrafi korzystać z oprogramowaniem specjalistycznym podczas  załadunku statku, ocenić stan załadowania statku pod kątem  wytrzymałości i stateczności. | 
			| EKP8 | Znać i korzystać z instalacji i systemów mycia, gazu obojętnego, VOC  i wentylacji zbiorników ładunkowych | 
			| EKP9 | Znać zasady przeprowadzania wymiany wód balastowych | 
			| EKP10 | Zna wpływ ładunku płynnego na stateczność zbiornikowców -  poprawka od swobodnych powierzchni cieczy, moment przechylający  od swobodnych powierzchni cieczy.  Potrafi wyznaczyć poprawki od swobodnych powierzchni cieczy i  moment przechylający od swobodnych powierzchni cieczy. | 
			
				| Lp. | Zagadnienia | Liczba godzin | Odniesienie do EKP dla przedmiotu | Odniesienie do RPS | 
			
				| W | C | L | P | S | 
| 1 | Typy zbiornikowców z punktu widzenia ich  przeznaczenia, konstrukcji i rozmiarów. | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 2 | Zbiornikowce w zestawieniu z innymi typami statków  handlowych ze względu na rozmiary i proporcje  kadłubów. | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 3 | Wybrane cechy eksploatacyjne typowych  zbiornikowców możliwe do oszacowania na podstawie  stosunków wymiarów głównych na tle innych typów  statków. | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 4 | Wpływ typowych wartości współczynników  pełnotliwości kadłubów zbiornikowców na ich wybrane  cechy eksploatacyjne. | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 5 | Cechy statecznościowe zbiornikowców w kontekście  proporcji i kształtów ich kadłubów | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 6 | Wpływ rozmieszczenia ładunku na stateczność  zbiornikowców.  Określanie stateczności zbiornikowca w przejściowych  stanach załadowania (podczas przeładunku). | 1 | 2 |  |  |  |  |  | 
| 7 | Wpływ ładunku płynnego na stateczność  zbiornikowców w ujęciu quasi-statycznym (poprawka  od swobodnych powierzchni cieczy, moment  przechylający od swobodnych powierzchni cieczy.  Wyznaczanie poprawki od swobodnych powierzchni  cieczy i momentu przechylającego od swobodnych  powierzchni cieczy. Określanie wpływu podziału  grodziowego na wartość sumarycznej poprawki od  swobodnych powierzchni cieczy. | 1 | 2 |  |  |  |  |  | 
| 8 | Lolling w ujęciu konstrukcyjnym i eksploatacyjnym | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 9 | Oddziaływanie na statek ładunku płynnego w niepełnych  zbiornikach w ujęciu dynamicznym (sloshing w  kontekście wytrzymałości i stateczności). | 2 | 2 |  |  |  |  |  | 
| 10 | Stateczność zbiornikowców w różnych stanach załadowania.  Wyznaczania charakterystyk statecznościowych  zbiornikowca w typowych stanach załadowania  (stateczność początkowa, stateczność statyczna dla  dużych kątów przechyłu, stateczność dynamiczna w  ujęciu klasycznym). Ocena wpływu ilości zapasów i  ładunku na stateczność zbiornikowca. | 1 | 4 |  |  |  |  |  | 
| 11 | Stateczność zbiornikowców w stanach przejściowych  podczas prowadzenia prac przeładunkowych. | 1 | 1 |  |  |  |  |  | 
| 12 | Ograniczenia wytrzymałościowe związane z redukcją  swobodnych powierzchni cieczy. | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 13 | Wpływ wymiany wód balastowych na wytrzymałość  ogólną kadłuba zbiornikowca. | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 14 | Przeznaczenie i konstrukcja zbiorników stosowanych na  zbiornikowcach (balastowych, ładunkowych,  koferdamów, void space itp.) | 2 | 4 |  |  |  |  |  | 
| 15 | Charakterystyka ogólna i budowa systemów  balastowych stosowanych na zbiornikowcach  Analiza schematów systemów balastowych  zbiornikowców. Identyfikacja funkcjonalna elementów | 1 | 2 |  |  |  |  |  | 
| 16 | Charakterystyka i wyposażenie zbiorników  ładunkowych i balastowych. | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 17 | Charakterystyka ogólna i budowa systemów  ładunkowych na zbiornikowcach.  Analiza schematów systemów ładunkowych  zbiornikowców. Identyfikacja funkcjonalna elementów. | 1 | 2 |  |  |  |  |  | 
| 18 | Charakterystyka ogólna i budowa systemów gazu  obojętnego.  Analiza schematów systemów gazu obojętnego  zbiornikowców. Identyfikacja funkcjonalna elementów | 1 | 2 |  |  |  |  |  | 
| 19 | Charakterystyka ogólna i budowa systemów mycia  zbiorników i przechowywania popłuczyn | 1 | 1 |  |  |  |  |  | 
| 20 | Klasyfikacja statku, notacja klasy zbiornikowców,  oznaczenia używane na świadectwach klasy, przeglądy  klasowe | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 21 | Zasady stosowania rozszerzonych przeglądów  klasowych dla zbiornikowców | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 22 | Zasady prowadzenia inspekcji stanu technicznego  kadłuba zbiornikowca | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 23 | Identyfikacja krytycznych rejonów konstrukcji kadłuba  zbiornikowców | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 24 | Typowe uszkodzenia kadłuba zbiornikowców, analiza  przyczyn powstania uszkodzeń konstrukcji kadłuba. | 1 |  |  |  |  |  |  | 
| 25 | Metody diagnostyki i naprawy uszkodzeń oraz  konserwacji kadłuba | 1 | 2 |  |  |  |  |  | 
| 26 | Ocena dopuszczalności przyjętej sekwencji  balastowania w kontekście stateczności poprzecznej  statku (zajęcia symulatorowe). | 1 | 2 |  |  |  |  |  | 
| 27 | Ocena stateczności zbiornikowca podczas realizacji  procedury wymiany wód balastowych (zajęcia  symulatorowe). |  | 2 |  |  |  |  |  | 
| 28 | Analiza przeciwstawnych wymogów dotyczących  stateczności i wytrzymałości zbiornikowca podczas  przeładunku w kontekście sekwencji opróżniania/zapełniania zbiorników ładunkowych i  balastowych (zajęcia symulatorowe). | 1 | 2 |  |  |  |  |  | 
| 29 | Praktyczne stosowanie przepisów klasyfikacyjnych w  zakresie notacji klasy zbiornikowców. | 1 |  |  |  |  |  |  | 
	
		| Forma aktywności | Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności | 
	
		| W | C | L | P | S | 
| Godziny kontaktowe | 30 | 30 |  |  |  | 
| Czytanie literatury | 10 |  |  |  |  | 
| Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych |  |  |  |  |  | 
| Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia |  |  |  |  |  | 
| Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania |  |  |  |  |  | 
| Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | 2 | 2 |  |  |  | 
| Udział w konsultacjach | 2 | 2 |  |  |  | 
| Łącznie godzin | 44 | 34 |  |  |  | 
| Łączny nakład pracy studenta | 78 | 
| Liczba punktów ECTS | 1 | 1 |  |  |  | 
| Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 2 | 
| Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi |  | 
| Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 68 | 
International Code for the Construction and Equipment of Ships Carrying Liquefied Gases in Bulk (IGC Code) (I104E)
Guidelines for the Alleviation of Excessive Surge Pressures on ESD for Liquefied Gas Transfer Systems, SIGTTO 2018
Barge Safety (Liquefied Cargoes in Bulk), OCIMF 1999
Liquefied Gas Handling Principles on Ships and in Terminals, (LGHP4) 4th Edition SIGTTO 2016
Quantity Calculations LPG and Chemical Gases, 2nd Edition SIGTTO 1997
LNG Emergency Release Systems. Recommendations, Guidelines and Best Practices SIGTTO 2017
Recommendations for Liquefied Gas Carrier Manifolds, SIGTTO 2018
Introduction to the Design and Maintenance of Cargo System Pressure Relief Valves on Board Gas Carriers, SIGTTO 1998
Guide to Terminal Conditions of Use, INTERTANKO 2018
A Guide to Contingency Planning for the Gas Carrier Alongside and Within Port Limits, 2nd Edition ICS 1999
Model Course 1.04 Basic training for liquefied gas tanker cargo operations, 2014 Edition
Model Course 1.06 Advanced training for liquefied gas tanker cargo operations, 2015 Edition
Model Course 1.35 LPG Tanker Cargo & Ballast Handling Simulator, 2007 Edition
Model Course 1.36 LNG Tanker Cargo & Ballast Handling Simulator, 2007 Edition
International Code on Intact Stability, 2008 (2008 IS Code), 2009 Edition IMO (IB874E)
Confined Space Safe Practice (IACS Rec 72) 2017
2011 ESP Code, 2013 Edition IMO (IB265E)