UNIWERSYTET MORSKI W GDYNI - WYDZIAŁ NAWIGACYJNY
Nr: Przedmiot: ZARZĄDZANIE SYSTEMAMI TRANSPORTOWYMI
Kierunek / Poziom kształcenia: NAWIGACJA / DRUGIEGO STOPNIA
Forma studiów: STACJONARNE / NIESTACJONARNE
Profil kształcenia: OGÓLNOAKADEMICKI
Specjalność: TECHNOLOGIE OFFSHOROWE
SEMESTR ECTS Liczba godzin w tygodniu Liczba godzin w semestrze
W C L P S W C L P S
II 2 15 15
Razem w czasie studiów: 30

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji (jeśli dotyczy przedmiotu)

1 Wiedza z zakresu systemów transportowych i logistycznych

Cele przedmiotu

1 Zdobycie umiejętności integrowania uzyskanych informacji, ich interpretacji, wyciągania wniosków, formułowania uzasadniania swych opinii, posiadania umiejętności dostrzegania, kojarzenia i interpretowania zjawisk zachodzących w transporcie i logistyce;
Zapoznanie studentów z zagadnieniami zrównoważonej mobilności oraz przekazanie im umiejętności planowania zrównoważonych systemów transportowych na poziomie przedsiębiorstwa lub administracji terytorialnej;
Doskonalenie współpracy zespołowej

Efekty kształcenia dla całego przedmiotu (EKP) – po zakończeniu cyklu kształcenia

EKP1

Treści programowe

Semestr II
Lp. Zagadnienia Liczba godzin Odniesienie do EKP dla przedmiotu Odniesienie do RPS
W C L P S
1Przedstawienie zasad zaliczenia przedmiotu. Prezentacja programu przedmiotu. Definicja, cele i znaczenie transportu dla funkcjonowania i kształtowania współczesnych systemów transportowych44
2System transportowy miasta i regionu oraz elementy i czynniki determinujące funkcjonowanie mobilności miejskiej. Pomiar i wizualizacja mobilności, określenie jej emisyjności oraz ocena możliwości jej poprawy na przykładzie mobilności akademickiej33
3Główne wyzwania, trendy i rozwiązania w zakresie integracji, konkurencji i zarządzania w transporcie.33
4Techniczno-technologiczne, ekonomiczne, społeczne i ekologiczne wyzwania dotyczące transportu towarów i osób.33
5Inteligentne systemy transportowe. Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu.22

Metody weryfikacji efektów kształcenia (w odniesieniu do poszczególnych efektów)

Symbol EKP Test Egzamin ustny Egzamin pisemny Kolokwium Sprawozdanie Projekt Prezentacja Zaliczenie praktyczne Inne
EKP1 XX

Kryteria zaliczenia przedmiotu

Semestr Ocena pozytywna (min. dostateczny)
IIPozytywnie oceniony projekt, powyżej 50% Wynik powyżej 50% z testu

Nakład pracy studenta

Forma aktywności Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności
W C L P S
Godziny kontaktowe1515
Czytanie literatury88
Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych
Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia
Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania
Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach22
Udział w konsultacjach22
Łącznie godzin2727
Łączny nakład pracy studenta54
Liczba punktów ECTS11
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu2
Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi
Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich38

Literatura

Literatura podstawowa
Przemiany na rynku pasażerskich usług transportowych, red.: K. Hebel, D. Tłoczyński, Wyd. UG, Gdańsk 2021.
Banach M., Od inteligentnego transportu do inteligentnych miast, PWN, W-wa 2020.
Mężyk A., Zamkowska S., Problemy transportowe miast. Stan i kierunki rozwiązań, Wydawnictwo Naukowe PWN, W-wa 2019.
Załoga E., Kwarciński T., Pasażerski transport regionalny, PWN, W-wa 2019.
E-mobilność: wizje i scenariusze rozwoju, red.:J. M. Gajewski, W. Paprocki, J. Pieriegud, Wyd. Centrum Myśli Strategicznych, Sopot 2017.
Kłos-Adamkiewicz Z., Załoga E., Miejski transport zbiorowy, Kształtowanie wartości usług dla pasażera w świetle wyzwań nowej kultury
mobilności, BEL Studio, Szczecin 2017.
Przybyłowski A.: Global Trends Shaping Life Quality in Agglomerations with Particular Emphasis on Mobility in Seaport Agglomerations.
TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, Vol. 13, No. 3, doi:10.12716/1001.13.03.18, pp.
615-620, 2019.
Przybyłowski A., Studzieniecki T., Baltic Sea Region advancing towards Sustainable Urban Mobility Planning – Copenhagen and Gdynia
city case study, 6th Central European Conference in Regional Science – CERS, 2017, Proceedings papers WOS, p. 495-505.
Przybylowski A., Sustainable urban mobility planning: Gdynia city case study. Ekonomia i Prawo. Economics and Law [online]. 30 June
2018, T. 17, nr 2, s. 195–209. [accessed 25.1.2022]. DOI 10.12775/EiP.2018.014.
Tarkowski M., On the Emergence of Sociotechnical Regimes of Electric Urban Water Transit Systems. Energies. 2021; 14(19):6111.
https://doi.org/10.3390/en14196111.
Literatura uzupełniająca
Okraszewska, R.; Romanowska, A.; Wołek, M.; Oskarbski, J.; Birr, K.; Jamroz, K. Integration of a Multilevel Transport System Model into
Sustainable Urban Mobility Planning. Sustainability 2018, 10, 479. https://doi.org/10.3390/su10020479.
Przybylowski, A.; Stelmak, S.; Suchanek, M. Mobility Behaviour in View of the Impact of the COVID-19 Pandemic—Public Transport
Users in Gdansk Case Study. Sustainability 2021, 13, 364. https://doi.org/10.3390/su13010364.


Prowadzący przedmiot

Tytuł/stopień, imię, nazwisko Jednostka dydaktyczna
1. Osoba odpowiedzialna za przedmiot:
dr hab. Adam Przybyłowski, prof. UMG ZTiL
2. Pozostałe osoby prowadzące zajęcia:
mgr inż. Ewelina Ziajka ZTiL
mgr inż. Agnieszka Kaszuba ZTiL
Pobierz w wersji PDF