Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Bazy danych – podstawowe pojęcia; istota relacyjnego modelu danych; | 2 | | 2 | | | EKP1 | |
2 | Podstawy języka SQL – proste zapytania SELECT; | 2 | | 2 | | | EKP2 | |
3 | Funkcje agregujące i klauzula grupująca w SQL | 1 | | 2 | | | EKP2 | |
4 | Złączenia tabel w języku SQL | 1 | | 2 | | | EKP2 | |
5 | Polecenia DCL – INSERT, UPDATE, DELETE | 1 | | 2 | | | EKP3 | |
6 | Projektowanie baz danych – diagram ERD | 2 | | 3 | | | EKP4 | |
7 | Postacie normalne baz danych | 2 | | 2 | | | EKP4 | |
8 | Wprowadzenie do tematyki hurtowni danych. Różnice między hurtownią danych i bazą danych o charakterze transakcyjnym. Zastosowania hurtowni danych. | 2 | | | | | EKP5 | |
9 | Podstawy architektury hurtowni danych. Model pojęciowy, logiczny i fizyczny. Metody projektowania hurtowni danych. | 2 | | | | | EKP5 | |
Forma aktywności |
Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności |
W |
C |
L |
P |
S |
Godziny kontaktowe | 15 | | 15 | | |
Czytanie literatury | 4 | | 4 | | |
Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych | | | 5 | | |
Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | 7 | | 5 | | |
Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania | | | | | |
Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | 2 | | 2 | | |
Udział w konsultacjach | 2 | | 2 | | |
Łącznie godzin | 30 | | 33 | | |
Łączny nakład pracy studenta | 63 |
Liczba punktów ECTS | 1 | | 1 | | |
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 2 |
Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | 20 |
Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 38 |
Date C. J., Relacyjne bazy danych dla praktyków, Helion, Gliwice, 2006
Bowman J., Podręcznik języka SQL, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2001
Todman Ch., Projektowanie hurtowni danych, WNT, Warszawa 2003.