UNIWERSYTET MORSKI W GDYNI - WYDZIAŁ NAWIGACYJNY |
Nr: |
|
Przedmiot: |
TRANSPORT INTERMODALNY |
Kierunek / Poziom kształcenia: |
TRANSPORT / DRUGIEGO STOPNIA |
Forma studiów: |
STACJONARNE / NIESTACJONARNE |
Profil kształcenia: |
OGÓLNOAKADEMICKI |
Specjalność: |
MORSKIE SYSTEMY TRANSPORTOWE I LOGISTYCZNE |
SEMESTR |
ECTS |
Liczba godzin w tygodniu |
Liczba godzin w semestrze |
W |
C |
L |
P |
S |
W |
C |
L |
P |
S |
II |
1 |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
Razem w czasie studiów: |
15 |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji (jeśli dotyczy przedmiotu)
1 |
Infrastruktura transportu, środki transportu, systemy transportowe oraz umiejętność identyfikacji procesów logistycznych |
Cele przedmiotu
1 |
Celem prowadzonych zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu funkcjonowania transportu intermodalnego, przedstawienie i scharakteryzowanie technik przewozu i przeładunku wraz z prezentacją technicznych i ekonomicznych skutków wyboru danej techniki. |
Efekty kształcenia dla całego przedmiotu (EKP) – po zakończeniu cyklu kształcenia
EKP1 |
Student potrafi określić potrzeby i sparametryzować możliwości transportowe w zakresie transportu intermodalnego |
EKP2 |
Student potrafi zidentyfikować ciąg technologiczny operacji w terminalu transportu intermodalnego |
Treści programowe
Semestr II
Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Wprowdzenie do przedmiotu. Transport intermodalny – podstawowe pojęcia i definicje | 1 | | | | | EKP1 | |
2 | Konteneryzacja i jej wpływ na transport towarów drobnicowych. Rodzaje jednostek transportowych w transporcie intermodalnym. | 2 | | | | | EKP1 | |
3 | Podsystemy transportu intermodalnego. Podsystem kontenerowy. Podsystem "ruchoma droga". Podsystem kieszeniowy. Podsystem bimodalny. Podsystem Modalohr. Podsystem CargoBeamer. Podsystem ACTS. | 6 | | | | | EKP2 | |
4 | Terminale transportu intermodalnego, ich układ przestrzenny i funkcjonalny oraz wyposażenie. | 2 | | | | | EKP2 | |
5 | Lokalizacja terminali intermodalnych na terenie Polski. Polityka transportowa państwa w zakresie transportu intermodalnego. Analiza SWOT transportu intermodalnego w Polsce. | 2 | | | | | EKP1 | |
6 | Zmiana układu stacji przeładunkowych przy konteneryzacji. | 2 | | | | | EKP1, EKP2 | |
Metody weryfikacji efektów kształcenia (w odniesieniu do poszczególnych efektów)
Symbol EKP |
Test |
Egzamin ustny |
Egzamin pisemny |
Kolokwium |
Sprawozdanie |
Projekt |
Prezentacja |
Zaliczenie praktyczne |
Inne |
EKP1 |
| | | | | X | | | |
EKP2 |
| | | | | X | | | |
Kryteria zaliczenia przedmiotu
Semestr |
Ocena pozytywna (min. dostateczny) |
II | Poprawne wykonanie projektu. |
Nakład pracy studenta
Forma aktywności |
Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności |
W |
C |
L |
P |
S |
Godziny kontaktowe | 15 | | | | |
Czytanie literatury | 5 | | | | |
Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych | | | | | |
Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | 2 | | | | |
Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania | | | | | |
Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | 1 | | | | |
Udział w konsultacjach | 2 | | | | |
Łącznie godzin | 25 | | | | |
Łączny nakład pracy studenta | 25 |
Liczba punktów ECTS | 1 | | | | |
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 1 |
Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | |
Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 18 |
Literatura
Literatura podstawowa
Wronka: Transport intermodalny/kombinowany. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.
Wiśnicki B., Vademecum Konteneryzacji, Szczecin 2006.
Jacyna M., Pyza D., Jachimowski R.: Transport intermodalny. Projektowanie terminali przeładunkowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.
Poliński J. Podsystemy transportu intermodalnego Cz.1 -- 5. Prace Instytutu Kolejnictwa. Zeszyty 154 -- 158.
Literatura uzupełniająca
Wiślicki B. (red): Vademecum konteneryzacji. Formowanie kontenerowej jednostki ładunkowej. Szczecin 2006.
Prowadzący przedmiot
Tytuł/stopień, imię, nazwisko |
Jednostka dydaktyczna |
1. Osoba odpowiedzialna za przedmiot: |
|
dr inż. Mirosław Nowakowski |
KT |
2. Pozostałe osoby prowadzące zajęcia: |
|
dr inż. Mirosław Nowakowski |
KT |