UNIWERSYTET MORSKI W GDYNI - WYDZIAŁ NAWIGACYJNY |
Nr: |
|
Przedmiot: |
JĘZYK ANGIELSKI |
Kierunek / Poziom kształcenia: |
NAWIGACJA / DRUGIEGO STOPNIA |
Forma studiów: |
STACJONARNE / NIESTACJONARNE |
Profil kształcenia: |
OGÓLNOAKADEMICKI |
Specjalność: |
EKSPLOATACJA ZBIORNIKOWCóW |
SEMESTR |
ECTS |
Liczba godzin w tygodniu |
Liczba godzin w semestrze |
W |
C |
L |
P |
S |
W |
C |
L |
P |
S |
I |
2 |
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
II |
2 |
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
Razem w czasie studiów: |
60 |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji (jeśli dotyczy przedmiotu)
1 |
Podstawowa wiedza i umiejętności językowe |
Cele przedmiotu
1 |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie General English oraz wiedzy profesjonalnej w zakresie studiowanej specjalności zgodnie z programami nauczania. Rozwijanie umiejętności w ramach czterech sprawności językowych ze szczególnym zwróceniem uwagi na umiejętności komunikacyjne. |
Efekty kształcenia dla całego przedmiotu (EKP) – po zakończeniu cyklu kształcenia
EKP1 |
Zastosować poprawnie gramatykę w wypowiedziach pisemnych i ustnych, formalnych i codziennych |
EKP2 |
Zrozumieć podstawowe słownictwo dotyczące transportu |
EKP3 |
Czytać i tłumaczyć teksty podręcznikowe oraz dotyczące sektora transportu |
EKP4 |
Komunikować się w zakresie zagadnień transportu i konstruować podstawowe teksty branżowe |
EKP5 |
Korzystać ze źródeł literaturowych i elektronicznych do pogłębiania kompetencji językowych |
EKP6 |
Pracować w grupie przyjmując w niej różne role, rozumieć zasady współpracy i potrzebę podnoszenia kompetencji |
Treści programowe
Semestr I
Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Gramatyka: powtórzenie wybranych zagadnień gramatycznych (strona bierna). | | 10 | | | | EKP1 | |
2 | Język codzienny: Rozmowy telefoniczne. | | 4 | | | | EKP1, EKP2, EKP4 | |
3 | Język zawodowy: Przygotowanie do prezentacji, typy i cechy transportu, typy statków, typy sprzętu przeładunkowego, ładunki, kontenery i opakowania. | | 12 | | | | EKP1, EKP2, EKP3, EKP4, EKP5 | |
4 | Korespondencja handlowa: Ogólna forma pisma w korespondencji handlowej. Podstawowe zwroty i konstrukcje językowe. Spotkania i wizyty. Zapytanie ofertowe. | | 4 | | | | EKP4, EKP6 | |
Semestr II
Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Gramatyka: Powtórzenie wybranych zagadnień gramatycznych (okresy warunkowe) | | 4 | | | | EKP1, EKP3 | |
2 | Język codzienny: Listy formalne, półformalne i nieformalne. Ćwiczenia. | | 10 | | | | EKP2, EKP3, EKP4, EKP5 | |
3 | Język biznesowy i zawodowy: Uszkodzenia ładunków. Listy - roszczenia, ubezpieczenia i odszkodowania. Analiza tekstów fachowych. | | 16 | | | | EKP4, EKP6 | |
Metody weryfikacji efektów kształcenia (w odniesieniu do poszczególnych efektów)
Symbol EKP |
Test |
Egzamin ustny |
Egzamin pisemny |
Kolokwium |
Sprawozdanie |
Projekt |
Prezentacja |
Zaliczenie praktyczne |
Inne |
EKP1 |
X | | X | | | | X | X | X |
EKP2 |
X | | X | | | | X | X | X |
EKP3 |
X | | X | | | | | X | X |
EKP4 |
X | | X | | | | | X | X |
EKP5 |
X | | | | | | | X | X |
EKP6 |
| | | | | | X | | X |
Kryteria zaliczenia przedmiotu
Semestr |
Ocena pozytywna (min. dostateczny) |
I | Student uzyskał zakładane efekty kształcenia. Ocena końcowa z przedmiotu w semestrze składa się z testów, kolokwiów (co najmniej 60% punktów możliwych do zdobycia) z poznanych treści, wypowiedzi ustnej lub prezentacji przygotowanej na wybrany temat oraz aktywności na zajęciach praktycznych. |
II | Student uzyskał zakładane efekty kształcenia. Ocena końcowa z przedmiotu w semestrze składa się z testów, kolokwiów (co najmniej 60% punktów możliwych do zdobycia) z poznanych treści, wypowiedzi ustnej lub prezentacji przygotowanej na wybrany temat oraz aktywności na zajęciach praktycznych. |
Nakład pracy studenta
Forma aktywności |
Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności |
W |
C |
L |
P |
S |
Godziny kontaktowe | | 60 | | | |
Czytanie literatury | | 20 | | | |
Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych | | 10 | | | |
Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | | 10 | | | |
Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania | | | | | |
Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | | 4 | | | |
Udział w konsultacjach | | 4 | | | |
Łącznie godzin | | 108 | | | |
Łączny nakład pracy studenta | 108 |
Liczba punktów ECTS | | 4 | | | |
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 4 |
Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | |
Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 68 |
Literatura
Literatura podstawowa
Bednarska-Wnęk M., Kwiecińska A., Transport & Logistics, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Krakowskiej
Blakey T.N.,English for Maritime Studies,Prentice Hall, 1997.
Buczkowska W., MarEngine English Underway Dokmar 2014.
Career Paths. Logistics.
Góral Z., English Handbook for Seamen.
Grussendorf M, English for logistics, OUP,2009
Grussendorf M. English for Logistics, Oxford University Press 2013
International Convention For the Safety Of Life At Sea.
Matulewska A, Matulewski M., My logistics
Matulewska A., Matulewski M., My Logistics. Język angielski dla logistyków
Murphy R., English Grammar in Use, Elementary and Intermediate. Cambridge University Press, 2004.
Puchalski J., Ilustrowany Słownik Angielsko-Polski, Trademar, 2003. Shipping Encyclopedia.
Ossowska-Neumann M., E. Żurawska, English Coursebook for Marine Engineering Students , AM 2016.
Sztramska M., Korespondencja handlowa w języku angielskim z tłumaczeniami, Akademia Moska w Gdyni.
van Kluijven P., International Maritime Language Program, podręcznik i CD, Alkmar 2005.
Literatura uzupełniająca
Katarzyńska B., English for Ship's Officers,Fundacja Rozwoju WSM, 1995.
Katarzyńska B., Notes on Ports Ships and Cargo, Fundacja Rozwoju WSM, 1999.
Prowadzący przedmiot
Tytuł/stopień, imię, nazwisko |
Jednostka dydaktyczna |
1. Osoba odpowiedzialna za przedmiot: |
|
mgr Maria Łozińska |
SJO |
2. Pozostałe osoby prowadzące zajęcia: |
|