Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
W |
C |
L |
P |
S |
1 | Istota procesu przetwarzania danych. Relacja informacja - dane. System dziesiętny i dwójkowy. Typy danych i ich reprezentacja. Dane alfanumeryczne i numeryczne. Numeryczne typy standardowe: INTEGER, REAL. Konwersja liczb dziesiętnych na dwójkowe i odwrotnie. Zakresy liczb – pojęcie przepełnienia. | 2 | | 2 | | | EKP1 | |
2 | Algorytmy i programy komputerowe. Istota procesu obliczeniowego realizowanego przez komputer. Algorytm i zasady ich konstruowania. Program komputerowy. Programowanie - fazy programowania. Rodzaje języków programowania. | 2 | | 2 | | | EKP1 | |
3 | Środowiska tworzenia aplikacji. Struktura programu komputerowego. Tłumaczenie - kompilacja i uruchomienie programu. Proste programy liniowe. Specyfika języka Python | 7 | | 7 | | | EKP1 | |
4 | Programy z rozgałęzieniami. Programy z powtórzeniami (różne postaci pętli programowych). Operacje na elementach tablic jedno-i dwuwymiarowych. | 7 | | 7 | | | EKP1, EKP2 | |
5 | Funkcje, procedury i metody. Klasy i obiekty. Operacje na obiektach, definiowanie klas, tworzenie obiektów. | 8 | | 8 | | | EKP2, EKP3 | |
6 | Wybrane problemy numeryczne i ich rozwiązywanie. | 4 | | 4 | | | EKP3, EKP4 | |
Forma aktywności |
Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności |
W |
C |
L |
P |
S |
Godziny kontaktowe | 30 | | 30 | | |
Czytanie literatury | 15 | | 15 | | |
Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych | 2 | | 2 | | |
Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | | | | | |
Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania | | | | | |
Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | 2 | | 2 | | |
Udział w konsultacjach | 2 | | 4 | | |
Łącznie godzin | 51 | | 53 | | |
Łączny nakład pracy studenta | 104 |
Liczba punktów ECTS | 2 | | 2 | | |
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 4 |
Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | 32 |
Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 70 |
M. Lutz. Python. Wprowadzenie. Wydanie IV. Helion
Systemy pomocy środowisk programistycznych wykorzystywanych podczas zajęć laboratoryjnych