UNIWERSYTET MORSKI W GDYNI - WYDZIAŁ NAWIGACYJNY
Nr: Przedmiot: TECHNOLOGIE PRZEWOZU I PRZEŁADUNKU W TRANSPORCIE
Kierunek / Poziom kształcenia: TRANSPORT / DRUGIEGO STOPNIA
Forma studiów: STACJONARNE / NIESTACJONARNE
Profil kształcenia: OGÓLNOAKADEMICKI
Specjalność: ZARZąDZANIE INFRASTRUKTURą I ŚRODKAMI TRANSPORTU ŚRóDLąDOWEGO
SEMESTR ECTS Liczba godzin w tygodniu Liczba godzin w semestrze
W C L P S W C L P S
II 2 9 9
Razem w czasie studiów: 18

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji (jeśli dotyczy przedmiotu)

1 Znajomość zagadnień z pierwszego stopnia studiów w zakresie tematyki wykładu.

Cele przedmiotu

1 Zapoznanie studentów z technologiami przewozu i przeładunku stosowanych najczęściej w transporcie morskim.

Efekty kształcenia dla całego przedmiotu (EKP) – po zakończeniu cyklu kształcenia

EKP1 Zna i rozumie zasady współpracy statku z terminalami różnego typu. Śledzi najnowsze trendy konstrukcyjne statków transportowych. Ma świadomość wiedzy eksperckiej w zakresie przeładunku i przewozu.
EKP2 Zna i rozumie rolę opakowań, form jednostkowania i materiałów separacyjno-sztauerskich w transporcie morskim.
EKP3 Ma wiedzę na temat organizacji przeładunków w morzu, technologii transportu gazów skroplonych.
EKP4 Potrafi stosować zasady współpracy statku z terminalami różnego typu.
EKP5 Potrafi dobrać odpowiednie opakowanie do poszczególnych ładunków.
EKP6 Potrafi zorganizować przeładunek w morzu, terminalu, w szczególności z wykorzystaniem technologii transportu gazów skroplonych.

Treści programowe

Semestr II
Lp. Zagadnienia Liczba godzin Odniesienie do EKP dla przedmiotu Odniesienie do RPS
W C L P S
1Zasady współpracy statek-terminal masowy suchy.1.21.2EKP1, EKP4
2Zasady współpracy statek-terminal masowy płynny1.21.2EKP1, EKP4
3Zasady współpracy statek-terminal kontenerowy1.21.2EKP1, EKP4
4Zasady współpracy statek-nabrzeża specjalistyczne1.21.2EKP1, EKP4
5Terminale i statki LNG. Obsługa ładunków LNG1.21.2EKP1, EKP4, EKP6
6Zasady organizacji przeładunków w morzu – przeładunek przy bojach, ship to ship, FPSO, i in.0.60.6EKP3, EKP6
7Najnowsze rozwiązania konstrukcyjne statków transportowych.0.60.6EKP1
8Rola ekspertów w organizacji przeładunku.0.60.6EKP1
9Nowoczesne rozwiązania w obsłudze statków specjalistycznych.0.60.6EKP1, EKP4
10Ewolucja opakowań, form jednostkowych i materiałów separacyjno-sztauerskich w transporcie morskim.0.60.6EKP2, EKP5

Metody weryfikacji efektów kształcenia (w odniesieniu do poszczególnych efektów)

Symbol EKP Test Egzamin ustny Egzamin pisemny Kolokwium Sprawozdanie Projekt Prezentacja Zaliczenie praktyczne Inne
EKP1 X
EKP2 X
EKP3 XXX
EKP4 XX
EKP5 XX
EKP6 XX

Kryteria zaliczenia przedmiotu

Semestr Ocena pozytywna (min. dostateczny)
IIWynik powyżej 50% z egzaminu oraz kolokwium.

Nakład pracy studenta

Forma aktywności Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności
W C L P S
Godziny kontaktowe1515
Czytanie literatury55
Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych
Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia55
Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania
Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach22
Udział w konsultacjach22
Łącznie godzin2929
Łączny nakład pracy studenta58
Liczba punktów ECTS11
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu2
Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi15
Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich38

Literatura

Literatura podstawowa
Alderton P., Port Management and Operations; LPP, London-Hong Kong, 1999.
Brodie P., Commercial Shipping Handbook, LPP, London-Hong Kong, 1999.
Girtel J. Koszmider S., Plewinski L., Wybrane zagadnienia eksploatacji statków morskich w aspekcie bezpieczeństwa żeglugi,WSM, Szczecin, 2003.
Kujawa J., Organizacji i technika transportu morskiego, Wyd.U.G., Gdańsk, 1997.
Literatura uzupełniająca


Prowadzący przedmiot

Tytuł/stopień, imię, nazwisko Jednostka dydaktyczna
1. Osoba odpowiedzialna za przedmiot:
dr inż. kpt.ż.w. Przemysław Wilczyński, prof. UMG KES
2. Pozostałe osoby prowadzące zajęcia:
Pobierz w wersji PDF