| UNIWERSYTET MORSKI W GDYNI - WYDZIAŁ NAWIGACYJNY |
| Nr: |
|
Przedmiot: |
TRANSPORT INTERMODALNY |
| Kierunek / Poziom kształcenia: |
TRANSPORT / DRUGIEGO STOPNIA |
| Forma studiów: |
STACJONARNE / NIESTACJONARNE |
| Profil kształcenia: |
OGÓLNOAKADEMICKI |
| Specjalność: |
ZARZąDZANIE INFRASTRUKTURą I ŚRODKAMI TRANSPORTU ŚRóDLąDOWEGO |
| SEMESTR |
ECTS |
Liczba godzin w tygodniu |
Liczba godzin w semestrze |
| W |
C |
L |
P |
S |
W |
C |
L |
P |
S |
| II |
1 |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
| Razem w czasie studiów: |
15 |
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji (jeśli dotyczy przedmiotu)
| 1 |
Infrastruktura transportu, środki transportu, systemy transportowe oraz umiejętność identyfikacji procesów logistycznych |
Cele przedmiotu
| 1 |
Celem prowadzonych zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu funkcjonowania transportu intermodalnego, przedstawienie i scharakteryzowanie technik przewozu i przeładunku wraz z prezentacją technicznych i ekonomicznych skutków wyboru danej techniki. |
Efekty kształcenia dla całego przedmiotu (EKP) – po zakończeniu cyklu kształcenia
| EKP1 |
Student potrafi określić potrzeby i sparametryzować możliwości transportowe w zakresie transportu intermodalnego |
| EKP2 |
Student potrafi zidentyfikować ciąg technologiczny operacji w terminalu transportu intermodalnego |
Treści programowe
Semestr II
| Lp. |
Zagadnienia |
Liczba godzin |
Odniesienie do EKP dla przedmiotu |
Odniesienie do RPS |
| W |
C |
L |
P |
S |
| 1 | Wprowdzenie do przedmiotu. Transport intermodalny – podstawowe pojęcia i definicje | 1 | | | | | EKP1 | |
| 2 | Konteneryzacja i jej wpływ na transport towarów drobnicowych. Rodzaje jednostek transportowych w transporcie intermodalnym. | 2 | | | | | EKP1 | |
| 3 | Podsystemy transportu intermodalnego. Podsystem kontenerowy. Podsystem "ruchoma droga". Podsystem kieszeniowy. Podsystem bimodalny. Podsystem Modalohr. Podsystem CargoBeamer. Podsystem ACTS. | 6 | | | | | EKP2 | |
| 4 | Terminale transportu intermodalnego, ich układ przestrzenny i funkcjonalny oraz wyposażenie. Lokalizacja terminali intermodalnych na terenie Polski. Charakterystyka korytarzy transportowych z portowych terminali kontenerowych w Polsce. | 2 | | | | | EKP2 | |
| 5 | Polityka transportowa państwa w zakresie transportu intermodalnego. Analiza SWOT transportu intermodalnego w Polsce. | 2 | | | | | EKP1 | |
| 6 | Zmiana układu stacji przeładunkowych przy konteneryzacji. | 2 | | | | | EKP1, EKP2 | |
Metody weryfikacji efektów kształcenia (w odniesieniu do poszczególnych efektów)
| Symbol EKP |
Test |
Egzamin ustny |
Egzamin pisemny |
Kolokwium |
Sprawozdanie |
Projekt |
Prezentacja |
Zaliczenie praktyczne |
Inne |
| EKP1 |
| | | | | X | | | |
| EKP2 |
| | | | | X | | | |
Kryteria zaliczenia przedmiotu
| Semestr |
Ocena pozytywna (min. dostateczny) |
| II | Poprawne wykonanie projektu. Obecność na wykładach. |
Nakład pracy studenta
| Forma aktywności |
Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności |
| W |
C |
L |
P |
S |
| Godziny kontaktowe | 15 | | | | |
| Czytanie literatury | 5 | | | | |
| Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych | | | | | |
| Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia | 2 | | | | |
| Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania | | | | | |
| Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach | 1 | | | | |
| Udział w konsultacjach | 2 | | | | |
| Łącznie godzin | 25 | | | | |
| Łączny nakład pracy studenta | 25 |
| Liczba punktów ECTS | 1 | | | | |
| Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu | 1 |
| Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi | |
| Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich | 18 |
Literatura
Literatura podstawowa
Wronka J.: Transport kombinowany/intermodalny. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.
Wiśnicki B.: Vademecum Konteneryzacji, Szczecin 2006.
Jacyna M., Pyza D., Jachimowski R.: Transport intermodalny. Projektowanie terminali przeładunkowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.
Poliński J.: Podsystemy transportu intermodalnego Cz.1 -- 5. Prace Instytutu Kolejnictwa. Zeszyty 154 -- 158.
Stokłosa J.: Transport intermodalny. Technologia i organizacja. Wydawnictwo WSEiI, Lublin 2011.
Literatura uzupełniająca
Wiślicki B. (red): Vademecum konteneryzacji. Formowanie kontenerowej jednostki ładunkowej. Szczecin 2006.
Prowadzący przedmiot
| Tytuł/stopień, imię, nazwisko |
Jednostka dydaktyczna |
| 1. Osoba odpowiedzialna za przedmiot: |
|
| dr inż. Mirosław Nowakowski |
KT |
| 2. Pozostałe osoby prowadzące zajęcia: |
|
| dr inż. Mirosław Nowakowski |
KT |
