UNIWERSYTET MORSKI W GDYNI - WYDZIAŁ NAWIGACYJNY
Nr: Przedmiot: TRANSPORT INTERMODALNY
Kierunek / Poziom kształcenia: TRANSPORT / DRUGIEGO STOPNIA
Forma studiów: STACJONARNE / NIESTACJONARNE
Profil kształcenia: OGÓLNOAKADEMICKI
Specjalność: ZARZąDZANIE INFRASTRUKTURą I ŚRODKAMI TRANSPORTU ŚRóDLąDOWEGO
SEMESTR ECTS Liczba godzin w tygodniu Liczba godzin w semestrze
W C L P S W C L P S
II 1 9
Razem w czasie studiów: 9

Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji (jeśli dotyczy przedmiotu)

1 Infrastruktura transportu, środki transportu, systemy transportowe oraz umiejętność identyfikacji procesów logistycznych

Cele przedmiotu

1 Celem prowadzonych zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu funkcjonowania transportu intermodalnego, przedstawienie i scharakteryzowanie technik przewozu i przeładunku wraz z prezentacją technicznych i ekonomicznych skutków wyboru danej techniki.

Efekty kształcenia dla całego przedmiotu (EKP) – po zakończeniu cyklu kształcenia

EKP1 Student potrafi określić potrzeby i sparametryzować możliwości transportowe w zakresie transportu intermodalnego
EKP2 Student potrafi zidentyfikować ciąg technologiczny operacji w terminalu transportu intermodalnego

Treści programowe

Semestr II
Lp. Zagadnienia Liczba godzin Odniesienie do EKP dla przedmiotu Odniesienie do RPS
W C L P S
1Wprowdzenie do przedmiotu. Transport intermodalny – podstawowe pojęcia i definicje0.6EKP1
2Konteneryzacja i jej wpływ na transport towarów drobnicowych. Rodzaje jednostek transportowych w transporcie intermodalnym.1.2EKP1
3Podsystemy transportu intermodalnego. Podsystem kontenerowy. Podsystem "ruchoma droga". Podsystem kieszeniowy. Podsystem bimodalny. Podsystem Modalohr. Podsystem CargoBeamer. Podsystem ACTS.3.6EKP2
4Terminale transportu intermodalnego, ich układ przestrzenny i funkcjonalny oraz wyposażenie.1.2EKP2
5Lokalizacja terminali intermodalnych na terenie Polski. Polityka transportowa państwa w zakresie transportu intermodalnego. Analiza SWOT transportu intermodalnego w Polsce.1.2EKP1
6Zmiana układu stacji przeładunkowych przy konteneryzacji.1.2EKP1, EKP2

Metody weryfikacji efektów kształcenia (w odniesieniu do poszczególnych efektów)

Symbol EKP Test Egzamin ustny Egzamin pisemny Kolokwium Sprawozdanie Projekt Prezentacja Zaliczenie praktyczne Inne
EKP1 X
EKP2 X

Kryteria zaliczenia przedmiotu

Semestr Ocena pozytywna (min. dostateczny)
IIPoprawne wykonanie projektu.

Nakład pracy studenta

Forma aktywności Szacunkowa liczba godzin na zrealizowanie aktywności
W C L P S
Godziny kontaktowe15
Czytanie literatury5
Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych, projektowych
Przygotowanie do egzaminu, zaliczenia2
Opracowanie dokumentacji projektu/sprawozdania
Uczestnictwo w zaliczeniach i egzaminach1
Udział w konsultacjach2
Łącznie godzin25
Łączny nakład pracy studenta25
Liczba punktów ECTS1
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu1
Obciążenie studenta związane z zajęciami praktycznymi
Obciążenie studenta na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich18

Literatura

Literatura podstawowa
Wronka: Transport intermodalny/kombinowany. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.
Wiśnicki B., Vademecum Konteneryzacji, Szczecin 2006.
Jacyna M., Pyza D., Jachimowski R.: Transport intermodalny. Projektowanie terminali przeładunkowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.
Poliński J. Podsystemy transportu intermodalnego Cz.1 -- 5. Prace Instytutu Kolejnictwa. Zeszyty 154 -- 158.
Literatura uzupełniająca
Wiślicki B. (red): Vademecum konteneryzacji. Formowanie kontenerowej jednostki ładunkowej. Szczecin 2006.


Prowadzący przedmiot

Tytuł/stopień, imię, nazwisko Jednostka dydaktyczna
1. Osoba odpowiedzialna za przedmiot:
dr inż. Mirosław Nowakowski KT
2. Pozostałe osoby prowadzące zajęcia:
dr inż. Mirosław Nowakowski KT
Pobierz w wersji PDF