Projekty Naukowo Badawcze

W ramach działalności statutowej i badań własnych w Katedrze wykonano następujące prace badawcze:

  • Badanie stateczności nabrzeży portowych na przykładzie Gdyni (rok 2001),
  • Analiza elementów przestrzennych w funkcjonowaniu wybranych małych portów basenu Morza Bałtyckiego (rok 2002),
  • Ewolucja zależności przestrzennych między portem a miastem Gdańsk w związku z rozwojem technologii żeglugi (rok 2003),
  • Optymalizacja modeli finansowania infrastruktury transportu (projekt KBN Nr HO2C 079 23; lata 2003-2005),
  • Strategie rozwoju małych portów polskiego wybrzeża w okresie po akcesji do Unii Europejskiej (lata 2003-2007),
  • Nieciągłość rozwoju funkcji transportowej i przemysłowej jako szansa budowy długoterminowego modelu przekształceń urbanistycznych (rok 2005),
  • Polityka transportowa Unii Europejskiej. Cele, formy i instrumenty. Implikacje dla Polski (lata 2005-2006),
  • Formy zarządzania i metody finansowania infrastruktury transportowej jako instrumenty optymalizacji rozwoju sieci transportowej RP w ramach realizacji strategii zrównoważonego rozwoju transportu (lata 2006-2007),
  • Monitorowanie stanu technicznego wybranych obiektów portowych metodą propagacji fal sprężystych (lata 2006-2007),
  • Wybrane aspekty relacji funkcjonalno-przestrzennej zachodzącej między portem a miastem (rok 2007),
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem portowym w realiach wspólnego rynku transportowego i usługowego Unii Europejskiej (rok 2007),
  • Wpływ inwestycji transportowych na rozwój regionalny wybranych krajów basenu Morza Bałtyckiego (rok 2007),
  • Wpływ sieci infrastruktury transportu na spójność terytorialną w układzie regionalnym na przykładzie regionów nadmorskich (rok 2008).
  • Optymalizacja rozwoju sieci infrastruktury transportu w wymiarze i regionalnym (lata 2009-2011).
  • Mechanizmy, formy i narzędzia regulacji systemów transportowych w UE i ocena ich efektywności (lata 2012-2015).
  • Zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury w multimodalnym systemie transportowym   (lata 2016 -2018).
  • Określenie wymaganego obszaru manewrowego statku do wykonania manewru antykolizyjnego z uwzględnieniem właściwości manewrowych oraz statecznościowych jednostki (lata 2017-2019).
  • Modelowanie bezpieczeństwa operacyjnego i ekologicznego w transporcie wodnym  w aspekcie oddziaływania na otoczenie i zaplecze portowe  (rok 2019).
  • Ku bezpiecznej i efektywnej żegludze, w kontekście zapobiegania wypadkom oraz ograniczenia ich skutków (lata 2020-2021).
  • Zrównoważony i inteligentny transport oraz mobilność w aglomeracjach nadmorskich (rok 2021).
  • Kształtowanie zrównoważonego rozwoju systemów transportowych i logistycznych (rok 2022).
  • Rozwój zrównoważonego transportu, logistyki i inteligentnej mobilności (rok 2023).

Podmiot udostępniający: 

WN

Wytworzył informację:

A.Kaizer
29.03.2023