Opis studiów

„Zarządzanie ryzykiem w morskim przemyśle wydobywczym i energetyce wiatrowej”
„Risk Management in Offshore Oil & Gas and Offshore Wind Industry"
Motto: Wsparcie przemysłu offshore oraz sektora energii odnawialnej poprzez efektywne i bezpieczne zarządzanie ryzykiem w projektach offshorowych.
CEL STUDIÓW
Studia podyplomowe „Zarządzanie ryzykiem w morskim przemyśle wydobywczym i energetyce wiatrowej” zapewniają wiedzę, która w połączeniu z doświadczeniem umożliwi uczestnikom studiów identyfikację szerokiego zakresu zagrożeń związanych z morskim przemysłem wydobywczym i energetyką wiatrową, a następnie analizę i ocenę oraz zarządzanie i kontrolę ryzyka związanego z tymi zagrożeniami. Znajomość międzynarodowych standardów i systemów zarządzania ryzykiem w projektach, z uwzględnieniem wyzwań i zagrożeń specyficznych dla branży OO&G (OffshoreOil&Gas) oraz OWE (Offshore Wind Energy), pozwoli skutecznie realizować projekty i świadczyć usługi na rzecz tych branż z zachowaniem bezpieczeństwa.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin rozpoczęcia zajęć w IV edycji studiów: Zajęcia rozpoczną się w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026. Rozpoczęcie czwartej edycji studiów oraz pierwszy zjazd odbędą się w sobotę 4 października 2025 r.
Terminy zjazdów w pierwszym semestrze IV edycji studiów: 4-5.10.2025, 18-19.10.2025, 15-16.11.2025, 22-23.11.2025, 6-7.12.2025, 13-14.12.2025, 10-11.01.2026 oraz 24-25.01.2026 r.
Czas trwania i forma studiów: Studia trwają dwa semestry i obejmują łącznie 220 godzin zajęć dydaktycznych, w tym wykłady, ćwiczenia, laboratoria oraz zajęcia praktyczne. W czwartej edycji studiów planowane jest 150 godzin w ramach przedmiotów obowiązkowych oraz 70 godzin zajęć w ramach przedmiotów fakultatywnych w drugim semestrze studiów.
Istnieje możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach w ramach przedmiotów fakultatywnych poza limitem 70 godzin za dodatkową opłatą. W zajęciach tych mogą brać udział uczestnicy bieżącej edycji oraz absolwenci poprzednich edycji studiów podyplomowych „Zarządzanie ryzykiem w morskim przemyśle wydobywczym i energetyce wiatrowej”. Osoba uczestnicząca w zajęciach w ramach dodatkowego przedmiotu fakultatywnego otrzyma zaświadczenie odbycia zajęć z danego przedmiotu.
Studia prowadzone są w trybie niestacjonarnym, tj. zajęcia są realizowane w formie zjazdów weekendowych, w soboty i niedziele. Zajęcia realizowane są na Wydziale Nawigacyjnym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni.
W jednym semestrze planowanych jest 7 lub 8 zjazdów zazwyczaj w odstępach dwutygodniowych.
Czesne: Opłata za całość studiów wynosi 7900 zł (3950 zł za semestr).
System opłat za kształcenie na studiach podyplomowych:
WARIANT I: jednorazowo za 2 semestry z góry 7800 zł - do dnia 18.08.2025
WARIANT II: dwie równe semestralne raty po 3950 zł - 1 rata do dnia 18.08.2025; 2 rata do dnia 18.02.2026
WARIANT III: miesięczny system ratalny 8 rat po 1000 zł - 1 rata do dnia 18.08.2025, pozostałe do 15 dnia każdego miesiąca od października 2025 do kwietnia 2026 r.
Deklarację sposobu płatności należy złożyć podczas procesu rekrutacji. Podane terminy i kwoty dotyczą opłat w ramach rekrutacji na IV edycję studiów.
Istnieje możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach w ramach przedmiotów fakultatywnych poza limitem 70 godzin za dodatkową opłatą:
Termin i zasady rekrutacji:
Rekrutacja uzupełniająca na IV edycję studiów rozpoczyna się 28.08.2025 r. i potrwa do 14.09.2025 r., bądź do wyczerpania limitu miejsc. O zakwalifikowaniu decyduje kolejność zgłoszeń, limit miejsc wynosi 40 osób.
Warunkiem uruchomienia kolejnej edycji studiów jest zebranie odpowiedniej liczby słuchaczy (minimum 20 osób). Zgłoszenia przyjmowane są poprzez System Rekrutacji Internetowej . Szczegółowe informacje na temat rekrutacji i wymaganych dokumentów znajdują się w zakładce INFORMACJE O REKRUTACJI .
Pytania dotyczące studiów podyplomowych prosimy kierować pocztą elektroniczną na adres: podyplomowe wn.umg.edu.pl bądź telefonicznie pod numerem 58 558 62 33.
wn.umg.edu.pl bądź telefonicznie pod numerem 58 558 62 33.
PROGRAM STUDIÓW
Wykaz przedmiotów obligatoryjnych, o sumarycznej liczbie godzin zajęć 150 i sumarycznej liczbie punktów ECTS 22, realizowanych na studiach podyplomowych:
P1: WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA RYZYKIEM (13 godzin, 2 ECTS, Semestr I)
P2: WPROWADZENIE DO PRZYGOTOWANIA PROJEKTÓW OFFSHOROWYCH Z UWZGLĘDNIENIEM RYZYKA (13 godzin, 2 ECTS, Semestr I)
P3: UWARUNKOWANIA PRAWNO-GOSPODARCZE W PROJEKTACH OFFSHOROWYCH (14 godzin, 2 ECTS, Semestr I)
P4: METODYKA ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W PROCESACH I PROJEKTACH (20 godzin, 3 ECTS, Semestr I)
P5: IDENTYFIKACJA I ELIMINACJA RYZYKA Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI PROJEKTÓW OFFSHOROWYCH (26 godzin, 4 ECTS, Semestr I)
P6: PODSTAWY ANALIZY I OCENY RYZYKA W PROJEKTACH OFFSHOROWYCH (21 godzin, 3 ECTS, Semestr I)
P7: MONITOROWANIE I STEROWANIE RYZYKIEM W PROJEKTACH OFFSHOROWYCH (20 godzin, 3 ECTS, Semestr I i II)
P8: STUDIA PRZYPADKÓW (23 godziny, 3 ECTS, Semestr II)
Wykaz zagadnień omawianych w ramach przedmiotów obowiązkowych.
Wykaz przedmiotów fakultatywnych realizowanych na studiach podyplomowych:
PF1: ANALIZA I OCENA RYZYKA W PROJEKTACH OFFSHOROWYCH (35 godzin, 4 ECTS)
PF2: INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA W ENERGETYCE – OCHRONA I CYBERBEZPIECZEŃSTWO (35 godzin, 4 ECTS)
PF3: RYZYKO I BEZPIECZEŃSTWO PRAC TECHNICZNYCH BRANŻY OFFSHORE (20 godzin, 2 ECTS)
PF4: KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI (20 godzin, 2 ECTS)
PF5: PODSTAWY STATYSTYKI Z ELEMENTAMI RACHUNKU PRAWDOPODOBIEŃSTWA (15 godzin, 2 ECTS)
PF6: KOMPETENCJE MIĘKKIE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI (15 godzin, 2 ECTS)
Wykaz zagadnień omawianych w ramach przedmiotów fakultatywnych.
Dla zainteresowanych istnieje możliwość uczestniczenia za dodatkową opłatą w kursie „PRINCE2 Foundation” kończącym się certyfikowanym egzaminem.
Warunki ukończenia: Wiedza i umiejętności słuchaczy będą weryfikowane w formie ustalonej przez prowadzącego zajęcia oraz kierownika studiów np. w formie egzaminu, zaliczenia pisemnego, pracy projektowej, raportu, po zakończeniu wybranych bloków tematycznych bądź na zakończenie studiów.

MONOGRAFIA „Zarządzanie ryzykiem w przemyśle offshore”
Monografia „Zarządzanie ryzykiem w przemyśle offshore” poświęcona jest tematyce studiów podyplomowych „Zarządzanie ryzykiem w morskim przemyśle wydobywczym i energetyce wiatrowej” i została wydana w Wydawnictwie Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Rozdziały pracy zbiorowej pod redakcją kierownika tych studiów, odnoszą się do zagadnień omawianych w ramach studiów i zostały przygotowane przez wykładowców oraz uczestników studiów, a jednocześnie ekspertów posiadających bogate doświadczenie, m.in. w branży offshore. Elektroniczna wersja publikacji dostępna jest na stronie Wydawnictwa UMG: https://wydawnictwo.umg.edu.pl
MONOGRAFIA „Wybrane zagadnienia zarządzania ryzykiem w przemyśle offshore”
Monografia „Wybrane zagadnienia zarządzania ryzykiem w przemyśle offshore” jest kontynuacją i uzupełnieniem publikacji „Zarządzanie ryzykiem w przemyśle offshore”. Obie pozycje opracowano w ramach studiów podyplomowych „Zarządzanie ryzykiem w morskim przemyśle wydobywczym i energetyce wiatrowej”, realizowanych na Wydziale Nawigacyjnym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Rozdziały, podobnie jak poprzednio, zostały przygotowane przez wykładowców, absolwentów i uczestników studiów, pod redakcją dr hab. Agnieszki Blokus-Dziula, kierownika tych studiów. Tym razem dotyczą bezpieczeństwa w żegludze morskiej oraz sektorze MEW, analizy oddziaływań pomiędzy morskimi farmami wiatrowymi a środowiskiem, infrastruktury krytycznej w energetyce, kampanii geotechnicznych oraz innych zagadnień z zakresu tematyki studiów. Chcąc dołożyć kolejny element, umożliwiający osobom wchodzącym w świat branży morskiej energetyki wiatrowej i przemysłu wydobywczego, choć nie tylko, poszerzenie zakresu wiedzy lub spojrzenie z innej perspektywy na znane zagadnienia i problemy, proponujemy Państwu niniejszą publikację, którą można znaleźć również na stronie Wydawnictwa UMG.

RELACJA Z ZAKOŃCZENIA III EDYCJI STUDIÓW
W mediach o naszych studiach:
https://polska-morska.pl/2023/12/20/coraz-wiecej-kobiet-pracuje-w-offshore
https://balticwind.eu/gdynia-maritime-university-practitioners-teach-how-to-manage-offshore-projects
RELACJE Z WCZEŚNIEJSZYCH WYDARZEŃ:
RELACJA Z ZAKOŃCZENIA I EDYCJI
ARTYKUŁ NA TEMAT STUDIÓW Z RELACJĄ Z ZAJĘĆ W CZASIE I EDYCJI
RELACJA Z INAUGURACJI II EDYCJI
ARTYKUŁ NA TEMAT STUDIÓW Z RELACJĄ Z ZAJĘĆ W CZASIE II EDYCJI
RELACJA Z ZAKOŃCZENIA II EDYCJI oraz INAUGURACJI III EDYCJI
SPOTKANIE SŁUCHACZY I WYKŁADOWCÓW STUDIÓW PODYPLOMOWYCH NA DARZE MŁODZIEŻY
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ SEKRETARIAT LUB KIEROWNIK STUDIÓW.
SEKRETARIAT STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
Justyna Magierae-mail: podyplomowe
 wn.umg.edu.pl
wn.umg.edu.pl    tel. 58 558 62 33
godz. 08:00 - 15:00
KIEROWNIK STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

Agnieszka Blokus-Dziula
e-mail: a.blokus wn.umg.edu.pl
wn.umg.edu.pl
tel. 58 558 62 32
godz. 10:00 - 16:00
Pliki do pobrania:
 

 Magdalena Bogalecka – z wykształcenia chemik, doktor nauk ekonomicznych w zakresie towaroznawstwa, doktor habilitowany nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie naukowej inżynieria lądowa i transport. Od 1995 roku związana z Uniwersytetem Morskim w Gdyni jako pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Jakości Produktów Przemysłowych i Chemii na Wydziale Zarządzania i Nauk o Jakości. Prowadzi zajęcia m.in. z chemii morza, chemii wody, paliw i smarów, ochrony środowiska morskiego, podstaw ratownictwa chemicznego, przeładunku towarów niebezpiecznych oraz wykorzystania zasobów morskich. Także wykładowca kursów doskonalących wiedzę i umiejętności kadry morskiej, z ramienia Międzynarodowej Organizacji Morskiej przy Studium Doskonalenia Kadr Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Członek Sekcji Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego – MEPC przy Polskim Rejestrze Statków, ośrodku ds. Międzynarodowej Organizacji Morskiej oraz Polskiego Towarzystwa Bezpieczeństwa i Niezawodności. Autorka monografii oraz ponad 100 artykułów z zakresu bezpieczeństwa transportu morskiego towarów niebezpiecznych, ratownictwa chemicznego na morzu oraz modelowania konsekwencji wypadków infrastruktur krytycznych.
 Magdalena Bogalecka – z wykształcenia chemik, doktor nauk ekonomicznych w zakresie towaroznawstwa, doktor habilitowany nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie naukowej inżynieria lądowa i transport. Od 1995 roku związana z Uniwersytetem Morskim w Gdyni jako pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Jakości Produktów Przemysłowych i Chemii na Wydziale Zarządzania i Nauk o Jakości. Prowadzi zajęcia m.in. z chemii morza, chemii wody, paliw i smarów, ochrony środowiska morskiego, podstaw ratownictwa chemicznego, przeładunku towarów niebezpiecznych oraz wykorzystania zasobów morskich. Także wykładowca kursów doskonalących wiedzę i umiejętności kadry morskiej, z ramienia Międzynarodowej Organizacji Morskiej przy Studium Doskonalenia Kadr Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Członek Sekcji Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego – MEPC przy Polskim Rejestrze Statków, ośrodku ds. Międzynarodowej Organizacji Morskiej oraz Polskiego Towarzystwa Bezpieczeństwa i Niezawodności. Autorka monografii oraz ponad 100 artykułów z zakresu bezpieczeństwa transportu morskiego towarów niebezpiecznych, ratownictwa chemicznego na morzu oraz modelowania konsekwencji wypadków infrastruktur krytycznych. Jakub Budzyński – Wiceprezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej, Supply Chain & Stakeholder Manager w Simply Blue Group, konsultant branżowy w sektorze offshore wind. Ekspert w dziedzinie łańcucha dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej oraz regulacji rynku polskiego w tej dziedzinie, związany od początku kariery zawodowej z sektorem morskiej energetyki wiatrowej. Specjalista w zakresie polityki klimatycznej I energetycznej. Współautor propozycji rozwiązań regulacyjnych i systemowych dla polskiego sektora offshore wind. Doświadczony w praktyce realizacji projektów morskich farm wiatrowych w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego. Współautor koncepcji promowania tzw. local content w łańcuchu dostaw dla bałtyckich projektów morskich farm wiatrowych, aktywny uczestnik prac nad treścią Ustawy o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych (tzw. Ustawa Offshore) z dn. 17.12.2020 r. Jeden z inicjatorów oraz autorów Porozumienia Sektorowego na rzecz Rozwoju Morskiej Energetyki Wiatrowej w Polsce (Polish Offshore Wind Sector Deal), podpisanego w dniu 15.09.2021 roku w Warszawie przez ok. 200 podmiotów, na czele z przedstawicielami rządu oraz największych podmiotów działających w skali globalnej na rynku projektów morskich farm wiatrowych oraz w łańcuchu dostaw. Nagrodzony w 2021 roku przez Ministra Klimatu i Środowiska za szczególny wkład w rozwój sektora offshore wind w Polsce. Gościnny wykładowca Politechniki Gdańskiej, aktywny uczestnik prac Komitetu Sterującego Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK).
 Jakub Budzyński – Wiceprezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej, Supply Chain & Stakeholder Manager w Simply Blue Group, konsultant branżowy w sektorze offshore wind. Ekspert w dziedzinie łańcucha dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej oraz regulacji rynku polskiego w tej dziedzinie, związany od początku kariery zawodowej z sektorem morskiej energetyki wiatrowej. Specjalista w zakresie polityki klimatycznej I energetycznej. Współautor propozycji rozwiązań regulacyjnych i systemowych dla polskiego sektora offshore wind. Doświadczony w praktyce realizacji projektów morskich farm wiatrowych w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego. Współautor koncepcji promowania tzw. local content w łańcuchu dostaw dla bałtyckich projektów morskich farm wiatrowych, aktywny uczestnik prac nad treścią Ustawy o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych (tzw. Ustawa Offshore) z dn. 17.12.2020 r. Jeden z inicjatorów oraz autorów Porozumienia Sektorowego na rzecz Rozwoju Morskiej Energetyki Wiatrowej w Polsce (Polish Offshore Wind Sector Deal), podpisanego w dniu 15.09.2021 roku w Warszawie przez ok. 200 podmiotów, na czele z przedstawicielami rządu oraz największych podmiotów działających w skali globalnej na rynku projektów morskich farm wiatrowych oraz w łańcuchu dostaw. Nagrodzony w 2021 roku przez Ministra Klimatu i Środowiska za szczególny wkład w rozwój sektora offshore wind w Polsce. Gościnny wykładowca Politechniki Gdańskiej, aktywny uczestnik prac Komitetu Sterującego Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK). Jarosław Cydejko  – pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, doktor nauk technicznych, kapitan żeglugi wielkiej. Od 1991 związany z Uniwersytetem Morskim w Gdyni jako pracownik naukowo-dydaktyczny oraz instruktor i wykładowca na kursach specjalistycznych i kwalifikacyjnych dla kadr operacyjnych i zarządzających statkami. Organizator  i wykładowca pierwszych polskich szkoleń przeznaczonych dla załóg statków offshorowych wyposażonych w systemy dynamicznego pozycjonowania (DP) i akredytowanych przez Nautical Institute. Wieloletni instruktor szkoleń symulatorowych dla operatorów systemów DP  eksploatowanych na statkach offshorowych.  Swoją działalność naukowo-dydaktyczną łączy z praktycznym wykonywaniem zawodu jako członek kadr operacyjnych i zarządzających różnych typów statków offshorowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy na dynamicznie pozycjonowanych statkach i platformach offshorowych eksploatowanych na polach naftowych w różnych rejonach świata. Autor kilkunastu publikacji naukowych dotyczących eksploatowanych na morzu satelitarnych systemów nawigacyjnych, współautor książki „Statki i technologie offshorowe w zarysie”.
 Jarosław Cydejko  – pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, doktor nauk technicznych, kapitan żeglugi wielkiej. Od 1991 związany z Uniwersytetem Morskim w Gdyni jako pracownik naukowo-dydaktyczny oraz instruktor i wykładowca na kursach specjalistycznych i kwalifikacyjnych dla kadr operacyjnych i zarządzających statkami. Organizator  i wykładowca pierwszych polskich szkoleń przeznaczonych dla załóg statków offshorowych wyposażonych w systemy dynamicznego pozycjonowania (DP) i akredytowanych przez Nautical Institute. Wieloletni instruktor szkoleń symulatorowych dla operatorów systemów DP  eksploatowanych na statkach offshorowych.  Swoją działalność naukowo-dydaktyczną łączy z praktycznym wykonywaniem zawodu jako członek kadr operacyjnych i zarządzających różnych typów statków offshorowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy na dynamicznie pozycjonowanych statkach i platformach offshorowych eksploatowanych na polach naftowych w różnych rejonach świata. Autor kilkunastu publikacji naukowych dotyczących eksploatowanych na morzu satelitarnych systemów nawigacyjnych, współautor książki „Statki i technologie offshorowe w zarysie”. Dawid Dobrzański – Kierownik Inspektoratu Offshore PRS (Polski Rejestr Statków S.A.). Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej, kierunku Mechanika i Budowa Maszyn oraz Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Ukończył studia podyplomowe „Bezpieczeństwo Procesów Przemysłowych" na Politechnice Łódzkiej.
Inżynier z 9-letnim doświadczeniem w branży morskiej i offshore. Jego doświadczenie obejmuje takie zadania jak inspekcje i odbiory jakościowe, weryfikacja i komplementacja dokumentacji, przeglądy jednostek offshore, audyty, remonty i przebudowy, próby ciśnieniowe rur, rurociągów i tubingu, zarządzanie projektami. Posiada ponad 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kontrolera jakości do spraw mechaniki, automatyki i prac rurarskich w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Pracując na tym stanowisku brał udział w dwóch największych projektach offshore zrealizowanych w Polsce, przebudowie platformy FPF-1 oraz przebudowie jednostki Hanne Knutsen w ramach projektu Martin Linge.
Poprzednio pełniąc funkcję Specjalisty Technicznego w PRS odpowiadał za weryfikację i akceptację dokumentacji konstrukcji morskich, przeglądy konstrukcji, transport i rozruch, przeglądy platform morskich. Wśród głównych projektów, w których brał udział wymienić należy udział w przebudowie platformy „Petrobaltic". Dawid Dobrzański prowadził także nadzór techniczny, spawalniczy oraz nadzór nad montażem nowych modułów produkcyjnych platformy operacyjnej „Baltic Beta". Współpracował z organami rządowymi i wojskowymi oraz innymi Towarzystwami Klasyfikacyjnymi z Grupy IACS. Obecnie pełniąc funkcję Kierownika Inspektoratu Offshore rozwija kwestie związane z całą branżą Offshore w Polsce w tym źródłami odnawialnymi, jak również paliwami alternatywnymi ze szczególnym uwzględnieniem LNG i H2.
 Dawid Dobrzański – Kierownik Inspektoratu Offshore PRS (Polski Rejestr Statków S.A.). Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej, kierunku Mechanika i Budowa Maszyn oraz Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Ukończył studia podyplomowe „Bezpieczeństwo Procesów Przemysłowych" na Politechnice Łódzkiej.
Inżynier z 9-letnim doświadczeniem w branży morskiej i offshore. Jego doświadczenie obejmuje takie zadania jak inspekcje i odbiory jakościowe, weryfikacja i komplementacja dokumentacji, przeglądy jednostek offshore, audyty, remonty i przebudowy, próby ciśnieniowe rur, rurociągów i tubingu, zarządzanie projektami. Posiada ponad 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kontrolera jakości do spraw mechaniki, automatyki i prac rurarskich w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Pracując na tym stanowisku brał udział w dwóch największych projektach offshore zrealizowanych w Polsce, przebudowie platformy FPF-1 oraz przebudowie jednostki Hanne Knutsen w ramach projektu Martin Linge.
Poprzednio pełniąc funkcję Specjalisty Technicznego w PRS odpowiadał za weryfikację i akceptację dokumentacji konstrukcji morskich, przeglądy konstrukcji, transport i rozruch, przeglądy platform morskich. Wśród głównych projektów, w których brał udział wymienić należy udział w przebudowie platformy „Petrobaltic". Dawid Dobrzański prowadził także nadzór techniczny, spawalniczy oraz nadzór nad montażem nowych modułów produkcyjnych platformy operacyjnej „Baltic Beta". Współpracował z organami rządowymi i wojskowymi oraz innymi Towarzystwami Klasyfikacyjnymi z Grupy IACS. Obecnie pełniąc funkcję Kierownika Inspektoratu Offshore rozwija kwestie związane z całą branżą Offshore w Polsce w tym źródłami odnawialnymi, jak również paliwami alternatywnymi ze szczególnym uwzględnieniem LNG i H2.
 Robert Grzegorowski  – Absolwent Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, oraz Uniwersytetu Walijskiego gdzie ukończył studia MBA w zarządzaniu projektami. Project Manager z wieloletnim doświadczeniem w realizacji projektów z sektora Oil & Gas na Bliskim i Dalekim Wschodzie. Obecnie doradca Zarządu Energa Wytwarzanie ds. morskiej energetyki wiatrowej. Audytor wiodący systemów zarządzania jakości. Związany z morskim sektorem energetycznym od ponad 20 lat rozpoczynał swoją karierę zawodową od pracy na stanowisku mechanika wachtowego, poprzez inżyniera projektu po dyrektora biura zarządzania projektami. Od 2017 roku aktywnie zaangażowany w prace na rzecz rozwoju MEW w Polsce. Obecnie odpowiedzialny za realizacje jednego z pierwszych projektów MFW w Polsce. Członek Rady Koordynacyjnej Porozumienia Sektorowego na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Panelista międzynarodowych oraz krajowych konferencji branżowych. Miłośnik sportów wodnych oraz Trójmiasta.
 Robert Grzegorowski  – Absolwent Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, oraz Uniwersytetu Walijskiego gdzie ukończył studia MBA w zarządzaniu projektami. Project Manager z wieloletnim doświadczeniem w realizacji projektów z sektora Oil & Gas na Bliskim i Dalekim Wschodzie. Obecnie doradca Zarządu Energa Wytwarzanie ds. morskiej energetyki wiatrowej. Audytor wiodący systemów zarządzania jakości. Związany z morskim sektorem energetycznym od ponad 20 lat rozpoczynał swoją karierę zawodową od pracy na stanowisku mechanika wachtowego, poprzez inżyniera projektu po dyrektora biura zarządzania projektami. Od 2017 roku aktywnie zaangażowany w prace na rzecz rozwoju MEW w Polsce. Obecnie odpowiedzialny za realizacje jednego z pierwszych projektów MFW w Polsce. Członek Rady Koordynacyjnej Porozumienia Sektorowego na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Panelista międzynarodowych oraz krajowych konferencji branżowych. Miłośnik sportów wodnych oraz Trójmiasta. Magdalena Jabłonowska   – Dyrektor Biura Bezpieczeństwa (QHSE), Osoba Wyznaczona (Designated Person Ashore) w LOTOS Petrobaltic S.A. Ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w administracji morskiej i branży morskiej, w tym ponad 15-letnie na stanowiskach kierowniczych. W Latach 2002-2006, 2009-2014 pracowała w Ministerstwie ds. gospodarki morskiej m.in. na stanowisku Dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa Morskiego. W latach 2006-2009 pracowała w Fairhaven, MA USA, jako Dyrektor Techniczny dla Administracji Morskiej Dominiki. 
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów Integracji Europejskiej (KSAP), studiów MBA International Executive (GFKM Gdańsk) oraz podyplomowych studiów „Zarządzanie ryzykiem w morskim przemyśle wydobywczym i energetyce wiatrowej” na Uniwersytecie Morskim w Gdyni. Dodatkowo posiada uprawnienia audytora ISM, ISO 9001, ISO 14001 oraz ISO 45001, szkolenie w zakresie cyberbezpieczeństwa morskiego, jak i Risk Manager ISO 31000.
Główne obszary działania to zarządzanie i nadzór nad bezpieczeństwem oraz ochroną środowiska, zarówno na lądzie, jak i na platformach morskich. Zapewnia wdrożenie i doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarzadzania, obejmującego normy ISO 9001:2015, ISO 14001: 2015 oraz ISO 45001:2018.
Bogate doświadczenie na arenie międzynarodowej; członek delegacji rządowej na forach międzynarodowych, tkj. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO), Międzynarodowa Organizacja Pracy (ILO), Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA). Członek Rady SAR, członek Zarządu WISTA Poland oraz Przewodnicząca Krajowej Sekcji ds. Statkowych Systemów i Wyposażenia (SSE) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Od ponad 20 lat posiada stopień kapitana jachtowego.
  Magdalena Jabłonowska   – Dyrektor Biura Bezpieczeństwa (QHSE), Osoba Wyznaczona (Designated Person Ashore) w LOTOS Petrobaltic S.A. Ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w administracji morskiej i branży morskiej, w tym ponad 15-letnie na stanowiskach kierowniczych. W Latach 2002-2006, 2009-2014 pracowała w Ministerstwie ds. gospodarki morskiej m.in. na stanowisku Dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa Morskiego. W latach 2006-2009 pracowała w Fairhaven, MA USA, jako Dyrektor Techniczny dla Administracji Morskiej Dominiki. 
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów Integracji Europejskiej (KSAP), studiów MBA International Executive (GFKM Gdańsk) oraz podyplomowych studiów „Zarządzanie ryzykiem w morskim przemyśle wydobywczym i energetyce wiatrowej” na Uniwersytecie Morskim w Gdyni. Dodatkowo posiada uprawnienia audytora ISM, ISO 9001, ISO 14001 oraz ISO 45001, szkolenie w zakresie cyberbezpieczeństwa morskiego, jak i Risk Manager ISO 31000.
Główne obszary działania to zarządzanie i nadzór nad bezpieczeństwem oraz ochroną środowiska, zarówno na lądzie, jak i na platformach morskich. Zapewnia wdrożenie i doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarzadzania, obejmującego normy ISO 9001:2015, ISO 14001: 2015 oraz ISO 45001:2018.
Bogate doświadczenie na arenie międzynarodowej; członek delegacji rządowej na forach międzynarodowych, tkj. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO), Międzynarodowa Organizacja Pracy (ILO), Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA). Członek Rady SAR, członek Zarządu WISTA Poland oraz Przewodnicząca Krajowej Sekcji ds. Statkowych Systemów i Wyposażenia (SSE) Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Od ponad 20 lat posiada stopień kapitana jachtowego.
 Patryk Juszkiewicz ─ Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Od początku kariery zawodowej pracujący jako inżynier w obszarze rozpoznania geotechnicznego pod m.in. podmorskie rurociągi i kable energetyczne, fundamenty morskich farm wiatrowych. Nadzorował od strony technicznej oraz brał udział w kampaniach geotechnicznych wykonywanych dla celów inwestycji morskich farm wiatrowych oraz przemysłu ropy i gazu na rynkach Europejskim, Azjatyckim oraz Amerykańskim. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. geotechniki w projektach morskich farm wiatrowych w PGE Baltica. Zajmuje się rozpoznaniem warunków gruntowych poprzez m.in. planowanie oraz prowadzenie kampanii geotechnicznych i badań laboratoryjnych.
 Patryk Juszkiewicz ─ Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Od początku kariery zawodowej pracujący jako inżynier w obszarze rozpoznania geotechnicznego pod m.in. podmorskie rurociągi i kable energetyczne, fundamenty morskich farm wiatrowych. Nadzorował od strony technicznej oraz brał udział w kampaniach geotechnicznych wykonywanych dla celów inwestycji morskich farm wiatrowych oraz przemysłu ropy i gazu na rynkach Europejskim, Azjatyckim oraz Amerykańskim. Obecnie pełni rolę Eksperta ds. geotechniki w projektach morskich farm wiatrowych w PGE Baltica. Zajmuje się rozpoznaniem warunków gruntowych poprzez m.in. planowanie oraz prowadzenie kampanii geotechnicznych i badań laboratoryjnych. Marek Kacprzak ─ radca prawny, partner zarządzający w kancelarii Kacprzak Radcy Prawni. Specjalizuje się w doradztwie dla sektora morskiego i stoczniowego, w szczególności w projektach offshore i w projektach budowy statków. Doradzał największym polskim stoczniom. W ramach doradztwa na rzecz Crist S.A. uczestniczył w procesie budowy  Innovation (NB 142/1) i Vidar (NB 130)  dwóch statków typu Heavy Lift Jack up Vessel na potrzeby budowy morskich farm wiatrowych. Świadczył doradztwo prawne z zakresu prawa morskiego i prawa transportowego na rzecz PGNiG S.A.  Reprezentuje podmioty zagraniczne w postępowaniach prowadzonych na terytorium polski (BigLift Shipping B.V. z siedzibą w Amsterdamie, Zeppelin GmbH z siedzibą w Friedrichshafen). Doradza w zakresie prawa transportowego, dla zagranicznych i krajowych przewoźników oraz dla ubezpieczycieli. Doradzał prawnie portom polskim i zagranicznym. Specjalizuje się w prowadzeniu audytów due dilligence przedsiębiorstw i projektów energetycznych. Reprezentuje klientów przed polskimi i zagranicznymi sądami, a także trybunałami, w tym przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu i trybunałami arbitrażowymi między innymi we Wiedniu i Zurychu. Prelegent na wielu międzynarodowych konferencjach i szkoleniach, w tym dla prawników zagranicznych np. w Stuttgardzie z zakresu prawa transportowego, w Antwerpii z zakresu prawa umów oraz Izby Przemysłowo-Handlowej w Kilonii z zakresu prawa nieruchomości. Jest członkiem polskich i międzynarodowych stowarzyszeń prawniczych m. in.: Polskiego Stowarzyszenia Prawa Morskiego, Niemiecko-Polskiego Stowarzyszenia Prawników i Niemiecko-Nordyckiego Stowarzyszenia Prawników (Deutsch-Nordishe Juristenvereinigung). Zaufany prawnik Ambasady Republiki Austrii w Warszawie. Konsul Honorowy Republiki Austrii w Gdańsku.
 Marek Kacprzak ─ radca prawny, partner zarządzający w kancelarii Kacprzak Radcy Prawni. Specjalizuje się w doradztwie dla sektora morskiego i stoczniowego, w szczególności w projektach offshore i w projektach budowy statków. Doradzał największym polskim stoczniom. W ramach doradztwa na rzecz Crist S.A. uczestniczył w procesie budowy  Innovation (NB 142/1) i Vidar (NB 130)  dwóch statków typu Heavy Lift Jack up Vessel na potrzeby budowy morskich farm wiatrowych. Świadczył doradztwo prawne z zakresu prawa morskiego i prawa transportowego na rzecz PGNiG S.A.  Reprezentuje podmioty zagraniczne w postępowaniach prowadzonych na terytorium polski (BigLift Shipping B.V. z siedzibą w Amsterdamie, Zeppelin GmbH z siedzibą w Friedrichshafen). Doradza w zakresie prawa transportowego, dla zagranicznych i krajowych przewoźników oraz dla ubezpieczycieli. Doradzał prawnie portom polskim i zagranicznym. Specjalizuje się w prowadzeniu audytów due dilligence przedsiębiorstw i projektów energetycznych. Reprezentuje klientów przed polskimi i zagranicznymi sądami, a także trybunałami, w tym przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu i trybunałami arbitrażowymi między innymi we Wiedniu i Zurychu. Prelegent na wielu międzynarodowych konferencjach i szkoleniach, w tym dla prawników zagranicznych np. w Stuttgardzie z zakresu prawa transportowego, w Antwerpii z zakresu prawa umów oraz Izby Przemysłowo-Handlowej w Kilonii z zakresu prawa nieruchomości. Jest członkiem polskich i międzynarodowych stowarzyszeń prawniczych m. in.: Polskiego Stowarzyszenia Prawa Morskiego, Niemiecko-Polskiego Stowarzyszenia Prawników i Niemiecko-Nordyckiego Stowarzyszenia Prawników (Deutsch-Nordishe Juristenvereinigung). Zaufany prawnik Ambasady Republiki Austrii w Warszawie. Konsul Honorowy Republiki Austrii w Gdańsku. Robert Karpiński ─ Absolwent Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Kapitan żeglugi wielkiej, Offshore Installation Manager, operator systemów dynamicznego pozycjonowania statków. Wśród licznych kursów certyfikatów wymaganych do pracy w offshorze posiada między innymi Major Emergency Management Initial Response Training (MSTS Asia) oraz Well Control, Subsea stack, Supervisory Level w Malaga Drilling School. Ponad 20-letnie doświadczenie na stanowiskach oficerskich na statkach handlowych oraz różnego rodzaju jednostkach offshorowych (drillship, well test and servicing vessel, cable layer, supply vessels, rockdumping vessel).
 Robert Karpiński ─ Absolwent Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Kapitan żeglugi wielkiej, Offshore Installation Manager, operator systemów dynamicznego pozycjonowania statków. Wśród licznych kursów certyfikatów wymaganych do pracy w offshorze posiada między innymi Major Emergency Management Initial Response Training (MSTS Asia) oraz Well Control, Subsea stack, Supervisory Level w Malaga Drilling School. Ponad 20-letnie doświadczenie na stanowiskach oficerskich na statkach handlowych oraz różnego rodzaju jednostkach offshorowych (drillship, well test and servicing vessel, cable layer, supply vessels, rockdumping vessel). Andrzej Kłudka ─ Ukończył Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa oraz Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Dodatkowo absolwent studiów podyplomowych Offshore Wind Energy Politechniki Gdańskiej. Inżynier, menager oraz wykładowca w branży stoczniowej i mechanicznej od 2005 roku. Obecnie pracuje w SiemensGamesa na stanowisku Project Manager Tower and Foundation. W latach 2018-2022 w Damen Engineering Gdańsk na stanowisku Lead Naval Architect/Chief Designer oraz Kierownik Projektów. W latach 2013-2017 w TTS Polska (obecnie MacGregor), gdzie był Kierownikiem Projektu, Inżynierem prowadzącym oraz Specjalistą ds. produktów. W okresie od 2005-2013 pracował w towarzystwie klasyfikacyjnym DNV jako Kierownik Projektu, Specjalista ds. zatwierdzania i inspektor. W DNV Norway zaangażowany przez ponad 2 lata w prace obliczeniowe nad platformami offshore koncernu ConocoPhillips. Wykładowaca m.in.: DNV Academy, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Morski W Gdyni. Autor kursów dla polskich i zagranicznych firm z branży okrętowej.
 Andrzej Kłudka ─ Ukończył Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa oraz Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Dodatkowo absolwent studiów podyplomowych Offshore Wind Energy Politechniki Gdańskiej. Inżynier, menager oraz wykładowca w branży stoczniowej i mechanicznej od 2005 roku. Obecnie pracuje w SiemensGamesa na stanowisku Project Manager Tower and Foundation. W latach 2018-2022 w Damen Engineering Gdańsk na stanowisku Lead Naval Architect/Chief Designer oraz Kierownik Projektów. W latach 2013-2017 w TTS Polska (obecnie MacGregor), gdzie był Kierownikiem Projektu, Inżynierem prowadzącym oraz Specjalistą ds. produktów. W okresie od 2005-2013 pracował w towarzystwie klasyfikacyjnym DNV jako Kierownik Projektu, Specjalista ds. zatwierdzania i inspektor. W DNV Norway zaangażowany przez ponad 2 lata w prace obliczeniowe nad platformami offshore koncernu ConocoPhillips. Wykładowaca m.in.: DNV Academy, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Morski W Gdyni. Autor kursów dla polskich i zagranicznych firm z branży okrętowej.
 Maciej Krupa – kierownik projektów, konsultant i trener zarządzania projektami – szkolił m.in. w takich firmach, jak MAN Diesel & Turbo Poland, Lufthansa Global Business Services,  Alior Bank, Ergo Hestia, Jota Group, Polskie Stowarzyszenie Projektów Młodzieżowych, StoGda Ship Design and Engineering, Damen Engineering Gdańsk, Wemeco Poland, Iturri Poland, Urząd Transportu Kolejowego, NC+, Cellfast, Cenos, Zeelandia, Śląskie Laboratoria Analityczne, Rockwell Automation, Hauck Heat Treatment, Electrolux, quick-mix, Vectra, Sevenet, Pilkington Automotive, Knauf, Amway, DSV, Northvolt Polska. W ostatnich latach prowadzenie projektów i szkolenia łączy z doradzaniem organizacjom w doskonaleniu praktyki zarządzania projektami. Wprowadzał organizacyjną metodykę zarządzania projektami w T4B, Drago, NFM Production. Realizował przekrojowy projekt rozwoju kultury zarządzania projektami w Viterra Polska – Niemcy.
 Maciej Krupa – kierownik projektów, konsultant i trener zarządzania projektami – szkolił m.in. w takich firmach, jak MAN Diesel & Turbo Poland, Lufthansa Global Business Services,  Alior Bank, Ergo Hestia, Jota Group, Polskie Stowarzyszenie Projektów Młodzieżowych, StoGda Ship Design and Engineering, Damen Engineering Gdańsk, Wemeco Poland, Iturri Poland, Urząd Transportu Kolejowego, NC+, Cellfast, Cenos, Zeelandia, Śląskie Laboratoria Analityczne, Rockwell Automation, Hauck Heat Treatment, Electrolux, quick-mix, Vectra, Sevenet, Pilkington Automotive, Knauf, Amway, DSV, Northvolt Polska. W ostatnich latach prowadzenie projektów i szkolenia łączy z doradzaniem organizacjom w doskonaleniu praktyki zarządzania projektami. Wprowadzał organizacyjną metodykę zarządzania projektami w T4B, Drago, NFM Production. Realizował przekrojowy projekt rozwoju kultury zarządzania projektami w Viterra Polska – Niemcy. Piotr Kubala ─ Inżynier geolog z ponad 25-letnim doświadczeniem w projektowaniu, nadzorowaniu, zarządzaniu oraz dokumentowaniu prac geologicznych w obszarach morskich i lądowych.  Absolwent Wydziału Geologii, Geofizyki o Ochrony Środowiska w Krakowie.
Realizował prace geologiczne na Morzu Bałtyckim oraz obszarach, lądowych i szelfach kontynentalnych Europy, Azji, Afryki i USA. Jest również zaangażowany w rozwój Morskiej Energetyki Wiatrowej na Bałtyku.
W ramach projektów poszukiwania złóż ropy i gazu offshore i onshore w tym badawczych i komercyjnych prac geologicznych współtworzył proces projektowania, modelowania i zarządzania informacją geologiczną oraz ryzykiem operacyjnym i geologicznym w ramach zespołów projektowych oraz przy współudziale polskich i międzynarodowych ośrodków naukowych.
Obecnie w PGE Baltica pełni rolę Eksperta ds. geologii MFW, odpowiadając za model geologiczny podłoża inwestycji Morskich Farm Wiatrowych.
 Piotr Kubala ─ Inżynier geolog z ponad 25-letnim doświadczeniem w projektowaniu, nadzorowaniu, zarządzaniu oraz dokumentowaniu prac geologicznych w obszarach morskich i lądowych.  Absolwent Wydziału Geologii, Geofizyki o Ochrony Środowiska w Krakowie.
Realizował prace geologiczne na Morzu Bałtyckim oraz obszarach, lądowych i szelfach kontynentalnych Europy, Azji, Afryki i USA. Jest również zaangażowany w rozwój Morskiej Energetyki Wiatrowej na Bałtyku.
W ramach projektów poszukiwania złóż ropy i gazu offshore i onshore w tym badawczych i komercyjnych prac geologicznych współtworzył proces projektowania, modelowania i zarządzania informacją geologiczną oraz ryzykiem operacyjnym i geologicznym w ramach zespołów projektowych oraz przy współudziale polskich i międzynarodowych ośrodków naukowych.
Obecnie w PGE Baltica pełni rolę Eksperta ds. geologii MFW, odpowiadając za model geologiczny podłoża inwestycji Morskich Farm Wiatrowych. Przemysław Adam Łodygowski  – absolwent Wydziału Nawigacyjnego Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, magister inżynier, kapitan żeglugi wielkiej, akredytowany przy IMCA inspektor offshor’owych jednostek pływających. Przez ponad dziesięć ostatnich lat jako Marine Warranty Surveyor dla DNV zdobywał doświadczenie przy budowie wielu farm wiatrowych w Europie i Azji. Członek stowarzyszenia MWS – Society of Offshor Marine Warranty Surveyors (SOMWS). Zdobył doświadczenie na wszystkich etapach budowy morskich farm wiatrowych łącznie z FAT (Factory Acceptance Tests) i transporcie komponentów. W ramach współpracy wykonywał inspekcje TII (Transport and Installation Inspections) dla certyfikacji morskich farm wiatrowych. Współpracował z takimi firmami jak ORSTED (ex DONG), RWE, SIEMENS, SKYBORN RENEWABLES (ex.WPD), VATENFAL, E-ON, IBERDROLA, i wielu innych.
Rozszerzając swoją wiedzę podjął studia na Politechnice Gdańskiej na kierunku Morska Energetyka Wiatrowa.
Przemysław Adam Łodygowski  – absolwent Wydziału Nawigacyjnego Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, magister inżynier, kapitan żeglugi wielkiej, akredytowany przy IMCA inspektor offshor’owych jednostek pływających. Przez ponad dziesięć ostatnich lat jako Marine Warranty Surveyor dla DNV zdobywał doświadczenie przy budowie wielu farm wiatrowych w Europie i Azji. Członek stowarzyszenia MWS – Society of Offshor Marine Warranty Surveyors (SOMWS). Zdobył doświadczenie na wszystkich etapach budowy morskich farm wiatrowych łącznie z FAT (Factory Acceptance Tests) i transporcie komponentów. W ramach współpracy wykonywał inspekcje TII (Transport and Installation Inspections) dla certyfikacji morskich farm wiatrowych. Współpracował z takimi firmami jak ORSTED (ex DONG), RWE, SIEMENS, SKYBORN RENEWABLES (ex.WPD), VATENFAL, E-ON, IBERDROLA, i wielu innych.
Rozszerzając swoją wiedzę podjął studia na Politechnice Gdańskiej na kierunku Morska Energetyka Wiatrowa.


 
   

 Konrad Wróbel – Członek Zarządu ORLEN Neptun (GK ORLEN), spółce dedykowanej morskiej energetyce wiatrowej (MEW), odpowiedzialny m.in. za kontraktacje, łańcuch dostaw oraz zarządzanie ryzykiem. Z wykształcenia prawnik. Dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami oraz ryzykiem (kierownik projektów w tym projektów z zakresu branży lotniczej, IT, oraz projektów R&D). Akredytowany trener i egzaminator metodyki M_o_R® (Management of Risk). Certyfikowany Project manager (M_o_R®/ PRINCE 2®). Członek Zarządów i Dyrektor operacyjny w firmach lotniczych (m.in. operujących śmigłowcami). Liczne publikacje prasowe z zakresu lotnictwa (śmigłowce), w tym stałe felietony „W zawisie” Pilot Club Magazine, oraz JustFly Magazine. Wieloletnia współpraca z EASA, FAA, South African Civil Aviation Authority (SACAA) oraz ULC m.in. w zakresie certyfikacji (lotniska / lądowiska / helipady i heliporty). Prywatnie pasjonat lotnictwa (śmigłowce, samoloty, szybowce, balony) ze szczególnym uwzględnieniem śmigłowców (nalot w Europie, Południowej Afryce i Stanach Zjednoczonych m.in. do licencji PPL (H)). Szczególną uwagę poświęca zagadnieniom związanym z zarządzaniem ryzykiem w branży morskiej energetyki wiatrowej ze szczególnym uwzględnianiem zarządzania ryzkiem w operacjach lotniczych (offshore) oraz zagadnieniom infrastruktury krytycznej (IK) w sektorze energetycznym.
Konrad Wróbel – Członek Zarządu ORLEN Neptun (GK ORLEN), spółce dedykowanej morskiej energetyce wiatrowej (MEW), odpowiedzialny m.in. za kontraktacje, łańcuch dostaw oraz zarządzanie ryzykiem. Z wykształcenia prawnik. Dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami oraz ryzykiem (kierownik projektów w tym projektów z zakresu branży lotniczej, IT, oraz projektów R&D). Akredytowany trener i egzaminator metodyki M_o_R® (Management of Risk). Certyfikowany Project manager (M_o_R®/ PRINCE 2®). Członek Zarządów i Dyrektor operacyjny w firmach lotniczych (m.in. operujących śmigłowcami). Liczne publikacje prasowe z zakresu lotnictwa (śmigłowce), w tym stałe felietony „W zawisie” Pilot Club Magazine, oraz JustFly Magazine. Wieloletnia współpraca z EASA, FAA, South African Civil Aviation Authority (SACAA) oraz ULC m.in. w zakresie certyfikacji (lotniska / lądowiska / helipady i heliporty). Prywatnie pasjonat lotnictwa (śmigłowce, samoloty, szybowce, balony) ze szczególnym uwzględnieniem śmigłowców (nalot w Europie, Południowej Afryce i Stanach Zjednoczonych m.in. do licencji PPL (H)). Szczególną uwagę poświęca zagadnieniom związanym z zarządzaniem ryzykiem w branży morskiej energetyki wiatrowej ze szczególnym uwzględnianiem zarządzania ryzkiem w operacjach lotniczych (offshore) oraz zagadnieniom infrastruktury krytycznej (IK) w sektorze energetycznym. Rafał Żendarski – absolwent Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, kapitan żeglugi wielkiej, licencjonowany operator systemów dynamicznego pozycjonowania statków. Przez ponad dwadzieścia lat pracy na stanowiskach zarządzających, na różnych typach jednostek pływających i samo-podnośnych., na morzu i w stoczniach, zdobył bogate doświadczenie związane z szeroko pojętym sektorem offshore. Rafał Żendarski był zaangażowany w projektach obejmujących: planowanie i eksploatację płytko- i głębokowodnych odwiertów morskich, badania geotechniczne podłoża morskiego pod przyszłe instalacje farm wiatrowych lub posadowienie samo-podnośnych jednostek typu jack-up. Doradzał przy projektach: układania rurociągów i kabli podmorskich, transportu ładunków ciężkich i prac nurkowych.
 Rafał Żendarski – absolwent Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, kapitan żeglugi wielkiej, licencjonowany operator systemów dynamicznego pozycjonowania statków. Przez ponad dwadzieścia lat pracy na stanowiskach zarządzających, na różnych typach jednostek pływających i samo-podnośnych., na morzu i w stoczniach, zdobył bogate doświadczenie związane z szeroko pojętym sektorem offshore. Rafał Żendarski był zaangażowany w projektach obejmujących: planowanie i eksploatację płytko- i głębokowodnych odwiertów morskich, badania geotechniczne podłoża morskiego pod przyszłe instalacje farm wiatrowych lub posadowienie samo-podnośnych jednostek typu jack-up. Doradzał przy projektach: układania rurociągów i kabli podmorskich, transportu ładunków ciężkich i prac nurkowych. 
 
    
 
 
    
 
 
   
 
   
 
   
 
   
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
 
    
 
 
 
    
 
 
 
    
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
    
 
 
 
 
 
    
 
 
    
    
 
 
    
 
 
    
 
    
 
 
    
 
 
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
  